Bioelektrochemia 310-CS2-1PDWII-33
Profil studiów: chemia
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot do wyboru z bloku II – specjalizacja
Dziedzina dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki chemiczne
Rok studiów/semestr: I rok semestr 2
Wymagania wstępne: Zaliczenie w I semestrze zajęć: Elektrochemia
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godzin oraz laboratorium 15 godzin
Metody dydaktyczne: Wykład z elementami aktywizującymi studentów (w sali wykładowej lub online), laboratoria (w sali ćwiczeniowej lub zdalnie-samodzielna realizacja zadań). Praca w grupach problemowych, prezentacje multimedialne, prezentacje video, wciąganie w dyskusję (zgodnie z zasadą Zapewniania różnorodnych sposobów przekazu informacji w czasie zajęć dydaktycznych projektowania uniwersalnego w edukacji).
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: Godziny
ogólny nakład pracy studenta 50
udział w wykładach 15
udział w zajęciach poza wykładowych 15
przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów 16,3
udział w zaliczeniach/egzaminach/konsultacjach 3,8
Wskaźniki ilościowe: Godziny
Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami 50
1) wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 33,8
2) o charakterze praktycznym 35
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_WG1 absolwent zna i rozumie zagadnienia w zakresie rozszerzonym z chemii oraz pogłębia wiedzę z zakresu wybranej specjalizacji
KP7_WG5 absolwent zna nowoczesne techniki pomiarowe stosowane w analizie chemicznej, objaśnia teoretyczne podstawy działania aparatury pomiarowej stosowanej w badaniach chemicznych
KP7_UW4 absolwent potrafi stosować zdobytą wiedzę chemiczną do analizy problemów z chemii i dziedzin pokrewnych takich jak: biologia, ochrona środowiska, farmacja, medycyna
KP7_UW6 absolwent potrafi opracowywać wyniki badań, stosuje metody statystyczne i techniki informatyczne do analizy danych eksperymentalnych oraz dokonuje krytycznej analizy i wskazuje błędy pomiarowe, uzasadnia cel przeprowadzonych badań i ich znaczenie na tle podobnych badań
KP7_KK1 absolwent jest gotów do krytycznej oceny informacji rozpowszechnianych w mediach, szczególnie z zakresu chemii, rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z literaturą fachową.
Kryteria oceniania
Student zostaje dopuszczony do zaliczenia przedmiotu, w przypadku gdy uzyskał zaliczenie z części laboratoryjnej zajęć (warunkiem zaliczenia laboratorium jest wykonanie części doświadczalnej, złożenie opisowego sprawozdania, zdanie kolokwium do każdego ćwiczenia z części teoretycznej) oraz nie posiada nieusprawiedliwionych nieobecności na wykładach.
Zaliczenie przedmiotu następuje po uzyskaniu przez studenta pozytywnego wyniku z zaliczenia w formie pisemnej.
Istnieje możliwość elastycznych form zaliczeń przedmiotu wynikających z zasad projektowania uniwersalnego z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami. Zapewniamy studentowi różnorodne formy prezentowania wiedzy i kompetencji.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Kalinowski S. Elektrochemia membran lipidowych. Od błon komórkowych do biosensorów. Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2004
2. Bogusz W., Krok F. Elektrolity stałe, właściwości elektryczne i sposoby ich pomiaru. WNT, Warszawa 1995.
3. Dołowy K., Szewczyk A., Pikuła S., „Błony biologiczne” Wydawnictwo „Śląsk” 2003.
4. Dutkiewicz E. T., Fizykochemia powierzchni, WNT, Warszawa 1998.
5. Lasic D.D., Liposomes: from physics to applications. Elsevier, Amsterdam, 1993
6. Alberts B., Bray D., Johnson A., Lewis J., Raff M., Roberts K., Walter P.: Podstawy biologii komórki. Wprowadzenie do biologii molekularnej. PWN, Warszawa 2005.
7. Berg J. M., Tymoczko J.L., Stryer L. Biochemia, PWN, Warszawa 2005
8. Gennis R.B.: Biomembranes: molecular structure and function, Springer-Verlag New York 1989
9. Atkins P.W. Chemia fizyczna PWN, Warszawa 2001
Literatura uzupełniająca:
1. Domagała-Zyśk E. Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje
https://repozytorium.kul.pl/bitstream/20.500.12153/3343/4/Domagala-Zysk_Ewa_Model_projektowania_uniwersalnego_w_akademickiej_edukacji_inkluzyjnej.pdf
2. Kuryłowicz E., Projektowanie uniwersalne. Udostępnianie otoczenia osobom niepełnosprawnym, Centrum badawczo-rozwojowe rehabilitacji osób niepełnosprawnych, Warszawa, 1996.
3. Wytyczne Ministerstwa Rozwoju:
https://budowlaneabc.gov.pl/standardy-projektowania-budynkow-dla-osob-niepelnosprawnych/wnetrza/wymagania-dla-przykladowych-wnetrz/stanowisko-pracy/,
4. Cichocka-Segiet K., Mostowski P., Rutkowski P. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych. Fundacja rozwoju Systemu edukacji. https://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2021/05/26/nobicd/104705065591838-208-217.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: