Strategie ekspansji przedsiębiorstwa 330-EN1-2ASEP
Profil studiów: ogólno akademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy
Rok studiów/semestr: 2 rok, 3 semestr
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
wykład 9 godzin,
ćwiczenia 27 godzin
Metody dydaktyczne:
- wykład: uczestnictwo w dyskusji na wykładach, egzamin końcowy
- ćwiczenia: prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych,
przewidywane formy prowadzenia zajęć, to: dyskusja ze studentami, praca grupowa.
Punkty ECTS: 4,0
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 9 h
- przygotowanie do egzaminu końcowego: 30 h
- egzamin końcowy: 2 h
- udział w ćwiczeniach: 18 h
- przygotowanie do ćwiczeń: 34 h
- udział w konsultacjach: 7 h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 36 h = 1,44 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
2ASEP_W01-Student zna złożone zależności między strukturami i instytucjami gospodarczymi w skali krajowej i międzynarodowej, w tym o procesach integracji gospodarczej, i ich potencjalne oddziaływanie na przedsiębiorstwo_KP6_WG3
2ASEP_U01-Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę do analizy i rozstrzygania problemów związanych z ekspansją zagraniczną przedsiębiorstw _KP6_UU2
2ASEP_K01-Student potrafi poddać krytycznej ocenie posiadaną wiedzę mając na uwadze dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w na rynkach zagranicznych_KP6_KK1
2ASEP_K02_Student potrafi rozwiązywać konkretne problemy związane z procesami internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa w oparciu o krytyczną ocenę posiadanej wiedzy, jak również zgromadzone informacje_KP6_KK3
Kryteria oceniania
- wykład: egzamin w formie pisemnej – egzamin uznaje się za zaliczony po uzyskaniu co najmniej 51%maksymalnej punktacji. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń.
- ćwiczenia: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyniku z kolokwium oraz efektu pracy grupowej i aktywności.Ćwiczenia uznaje się za zaliczone, po uzyskaniu co najmniej 51% maksymalnej punktacji. Warunkiem uzyskania zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze). Nieobecności przekraczające dopuszczalny limit (max. 2) powinny być zaliczane na konsultacjach.
Literatura
1.W.Grzegorczyk, Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne : etapy i formy, Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019.
2.W.Grzegorczyk, K.Szymańska, Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych:studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018.
3. A. Zakrzewska-Bielawska, Strategie rozwoju przedsiębiorstw: nowe spojrzenie, PWE, Warszawa 2018.
4. S. Sorbe, A.Johansson, International tax planning, competition and market structure, Paris: OECD Publishing 2017 ( https://www.oecdilibrary.org/economics/international-tax-planning-competition-and-market-structure_e9c35474-en),
5.S. Marinova, Institutional impacts on firm internationalization, Basingstoke, Hampshire : Palgrave Macmillan 2015 (https:// www.researchgate.net/publication/270558684_Institutional_Impacts_on_Firm_Internationalization)
6.P. de Grauwe; A.Asbury, The limits of the markets: the pendulum between govenment and market, Oxford University Press 2017 First edition
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: