Historia myśli ekonomicznej 330-EN2-1HME
profil ogólnoakademicki
studia stacjonarne II stopnia
przedmiot podstawowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, ekonomia i finanse
rok pierwszy, semestr pierwszy
18 wykład, 18 ćwiczenia
metody podające, aktywizujące, uczestniczące
5 punktów ECTS
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach):
Udział w wykładach 18
Przygotowanie do egzaminu 40
Udział w ćwiczeniach 18
Przygotowanie do ćwiczeń, czytanie tekstów źródłowych 36
Konsultacje z prowadzącymi 11
Egzamin 2
Razem: 125 godzin
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 49 godz. ECTS 1,96
o charakterze praktycznym: 0 godz. ECTS 0
W cyklu 2022:
Profil ogólnoakademicki Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach): Nakład pracy studenta związany z zajęciami: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
HME_W1 Student w pogłębionym stopniu zna istotę więzi społeczno-ekonomicznych oraz występujących między nimi prawidłowości w kontekście historycznym (KP7_WG4)
HME_W2 Student w pogłębionym stopniu zna istotę procesu zmiany podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur ekonomicznych oraz prawidłowości rządzących tymi procesami w kontekście historycznym (KP7_WG7)
HME_W3 Student w pogłębionym stopniu zna specyfikę działania podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur ekonomicznych oraz wybrane kategorie więzi ekonomicznych i historyczną ich ewolucję (KP7_WG8)
UMIEJĘTNOŚCI
HME_U1 Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do analizy przyczyn i przebiegu procesów, zjawisk gospodarczych oraz formułowania i rozwiązywania złożonych problemów w oparciu o właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących w ujęciu historycznym (KP7_UW2)
HME_U2 Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z określonego obszaru do oceny, krytycznej analizy, syntezy konkretnych problemów z uwzględnieniem kontekstu historycznego (KP7_UW5)
HME_U3 Student potrafi współpracować z innymi osobami w ramach przygotowywania prac pisemnych i/lub wystąpień ustnych dotyczących aspektów historycznych (KP7_UO1)
HME_U4 Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez cale życie identyfikując stan swojej wiedzy podczas samodzielnego rozstrzygania konkretnych zagadnień historycznych (KP7_UU1)
KOMPETENCJE
HME_K1 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści w celu samodzielnego uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności z uwzględnieniem kontekstu historycznego (KP7_KK5)
Kryteria oceniania
Wykład: wykład wspomagany prezentacjami multimedialnymi, wykorzystanie form aktywizujących studentów (np. dyskusja).
Ćwiczenia: dyskusja, rozwiązywanie zadań, testów, praca w grupach (zespołowa), prace domowe
Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. Maksymalnie jedna dopuszczalna nieobecność.
Ogólne warunki określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 7 grudnia 2022 r.)
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. W. Stankiewicz, Historia myśli ekonomicznej, Wyd. PWE, Warszawa 2007.
2. R. Bartkowiak, Historia myśli ekonomicznej, PWE, Warszawa 2019.
3. M.Skousen, Narodziny współczesnej ekonomii, Fijor Publishing, Warszawa 2012.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. J.Wozinski, Dzieje kapitalizmu, Prohibita, Warszawa 2017.
2. D.Landes, Bogactwo i nędza narodów, Muza, Warszawa 2005.
3. M.Snowdon, H.Vane, P.Wynarczyk, Współczesne nurty teorii makroekonomii, PWN Warszawa 19984. The history of economic thought: a reader, eds.
4. S.G.Medema, W.J. Samuels, Routledge cop., London, New York 2013.
W cyklu 2022:
jak w części A |
Uwagi
W cyklu 2022:
W zależności od sytuacji pandemicznej wywołanej wirusem COVID-19 możliwe prowadzenie zajęć w formie zdalnej z wykorzystaniem platformy EduPortal (Teams). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: