Marketing międzynarodowy 330-EN2-2XMMI
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Moduł: 4.2
Rok studiów /semestr: Studia drugiego stopnia, rok II, semestr 3
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 9 h, ćwiczenia- 9 h,
Metody dydaktyczne:
wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań,
ćwiczenia - prezentacje w zespołach, dyskusja, analiza tekstu
Punkty ECTS 3 (75 godz.)
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach - 9 godz.
Ćwiczenia - 9 godz.
Egzamin - 2 godz.
Przygotowanie się do egzaminu - 25 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 25 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela- 25 godz. ECTS 1,0.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
EN2-2XMMI_KP7_WG1 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu kluczowe zagadnienia i teorie z zakresu marketingu międzynarodowego (P7S_WG)
EN2-2XMMI_KP7_WG4 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę więzi społeczno-ekonomicznych w marketingu międzynarodowym oraz występujących między nimi prawidłowości (P7S_WG)
EN2-2XMMI_KP7_WG6 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu normy i reguły organizujące struktury i instytucje w marketingu międzynarodowym, w tym rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródło, naturę, zmiany i sposoby działania (P7S_WG)
EN2-2XMMI_KP7_WG7 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę procesu zmiany podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur w marketingu międzynarodowym oraz prawidłowości rządzących tymi procesami (P7S_WG)
EN2-2XMMI_KP7_WG8 student zna i rozumie w pogłębionym stopniu specyfikę działania marketingowego podmiotów gospodarczych, instytucji i struktur ekonomicznych na rynkach zagranicznych (P7S_WG)
EN2-2XMMI_KP7_WK1 student zna i rozumie fundamentalne dylematy dotyczące człowieka jako twórcy i aktywnego uczestnika struktur gospodarczych w marketingu międzynarodowym i zasad ich funkcjonowania (P7S_WK)
Umiejętności
EN2-2XMMI_KP7_UW1 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu dyscypliny naukowej ekonomia i finanse oraz metodykę pracy naukowej do interpretacji i wyjaśniania zjawisk oraz procesów w marketingu międzynarodowym (P7S_UW)
EN2-2XMMI_KP7_UO2 student potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w celu rozwiązywania konkretnych problemów z zakresu marketingu międzynarodowego (P7S_UO)
EN2-2XMMI_KP7_UU1 student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się identyfikując stan swojej wiedzy podczas samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów w zakresie marketingu międzynarodowego (P7S_UU)
Kompetencje
EN2-2XMMI_KP7_KK1 student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu marketingu międzynarodowego przez pryzmat dynamiki procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie (P7S_KK)
EN2-2XMMI_KP7_KK5 student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści z zakresu marketingu międzynarodowego w celu samodzielnego uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności (P7S_KK)
Kryteria oceniania
Wykład
Metody: prezentacja multimedialna z elementami dyskusji
Kryteria oceniania: egzamin pisemny zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia
Ćwiczenia
metody: projekty zespołowe, studia przypadków, dyskusja
Kryteria oceniania: zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia ze aktywności na zajęciach obejmujących projekty zespołowe, studia przypadków, dyskusje
Literatura
1. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
2. A. Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010
3. J. Borowski, Globalizacja, konkurencyjność międzynarodowa i strategie przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008
4. A. Nizielska, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2005
5. R. M. Joshi, International marketing, Oxford University Press, New Delhi 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: