Logika 330-MS1-1LOG
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Moduł 1 Przedmioty kształcenia ogólnego
Rok studiów /semestr: II rok / III semestr
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład: 30 godz.
Metody dydaktyczne:
• Wykład: wykład tradycyjny, wykorzystanie form aktywizujących studentów (np. dyskusja)
Punkty ECTS: 2 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta:
• Wykłady: 30 godz.
• Studiowanie literatury: 8 godz.
• Przygotowanie eseju 6 godz.
• Udział w konsultacjach: 6 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
• wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: Liczba godzin 36. Punkty ECTS: 1,44
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
2LOG_W01: zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji dotyczące zagadnień konceptualizacji i definiowania, a także logicznych zasad komunikacji społecznej kształtującej decyzje uczestników obrotu międzynarodowego KP6_WK2
2LOG_W02: zna i rozumie rolę i miejsce języka w procesie komunikacji społecznej, w szczególności w warunkach otwartości gospodarek, różnorodności kulturowej i konieczności współpracy KP6_WK3
Kryteria oceniania
Wykład: przygotowanie eseju na wybrany temat z logiki.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Trzęsicki, K. Semiotyka i logika dla kognitywistów, Wydawnictwo UwB, Białystok 2016.
2. Marek, W., Onyszkiewicz J., Elementy logiki i teorii mnogości w zadaniach, PWN Warszawa, 2008.
3. Hołówka, T. Kultura logiczna w przykładach, PWN, Warszawa, 2007.
Literatura uzupełniająca:
1. Trzęsicki K., Logika i teoria mnogości. Ujęcie systematyczno-logiczne, EXIT, Warszawa 2003.
2. Woleński J., Naturalism and the genesis of logic, Studies in Logic, Grammar and Rhetoric, 2012, 27(40).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: