Nauczanie e-learningowe 340-DS3-3NEL
Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. Doktorant wybiera z modułu „Metodyka pracy nauczyciela akademickiego” pięć zagadnień szczegółowych.
profil studiów: ogólnoakademicki,
forma studiów: niestacjonarne,
rodzaj przedmiotu: obowiązkowy,
dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo,
rok studiów: II, semestr: II,
liczba godzin dydaktycznych: 5h konwersatoriów z elementami warsztatów
metody dydaktyczne: dyskusje z elementami warsztatów.
punkty ECTS (Metodyka pracy nauczyciela akademickiego): 5 ECTS (5 x 1 ECTS)
udział w zajęciach: 25 h
przygotowanie do zajęć (lektury): 50 h
przygotowanie prezentacji: 20 h
przygotowanie konspektu: 15 h
przygotowanie do zaliczenia: 15 h
RAZEM: 125 h
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25h (1 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Doktorant, który zaliczył przedmiot:
1. zna podstawowe zasady skutecznej pracy dydaktycznej z ludźmi dorosłymi; sposób weryfikacji: udział w dyskusji / pisemne zaliczenie;
2. zna zasady sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym i umie je wykorzystać
sposób weryfikacji: prezentacja, pisemne zaliczenie, udział w dyskusji;
3. zna zasady doboru metod, form pracy, środków dydaktycznych i sposobu oceny osiągnięć odpowiednio do zakładanych celów kształcenia sposób weryfikacji: konspekt, pisemne zaliczenie, praca projektowa;
4. potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące tematyki zajęć;
sposób weryfikacji: aktywność na zajęciach, prezentacja, praca projektowa;
5. potrafi zastosować poznaną wiedzę do rozwiązania lub zanalizowania problemu dydaktycznego;
sposób weryfikacji: konspekt, dyskusje na zajęciach, praca projektowa;
6. ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie, roli samokształcenia
sposób weryfikacji: dyskusje na zajęciach.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: dyskusje (na podstawie literatury, materiałów przygotowanych przez prowadzącego i uczestników zajęć) z elementami warsztatów. Zaliczenie odbywa się przez platformę MSTeams oraz przy wykorzystaniu poczty USOS.
Zaliczenie przedmiotu „Nauczanie e-learningowe” na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz wykonanej pracy projektowej.
Literatura
1. I. Mokwa-Tarnowska, 2015. E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej.
2. E. Gajek, 2009. E-learning w edukacji, (w:) E-learning wyzwaniem dla bibliotek, red. B. Boryczka, Warszawa, s. 8-21.
3. A. Landowska, 2014. Proces wytwarzania e-kursu: Studium przypadku. „EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej”, nr 1(7)/2014, s. 49-67.
4. A. Czura, 2013. Plurimobil – materiały dydaktyczne wspomagające mobilność w szkolnictwie zawodowym, „Neofilolog”, nr 41/2, s. 113-125.
5. M. Karolczuk, 2016. Wykorzystanie e-learningu w kształceniu studentów – przyszłych nauczycieli języków obcych, „Studia Neofilologiczne”, nr 12
W cyklu 2022:
1. I. Mokwa-Tarnowska, 2015. E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: