Zajęcia dydaktyczne 340-DS3-3ZD7
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: III rok studiów doktoranckich/semestr zimowy i letni
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 10 godz. zajęć seminaryjnych
Metody dydaktyczne: konsultacje, obserwacja i prowadzenie zajęć
Punkty ECTS: 1 pkt
Bilans nakładu pracy studenta:
uczestnictwo w konsultacjach (4 godz.) – 0,5 pkt
przygotowanie się do konsultacji/zajęć (4 godz.) - 0,5 pkt
hospitacja zajęć (6 godz.) – 1,2 pkt
prowadzenie zajęć (4 godz.) – 0,8 pkt
ŁĄCZNIE 18 godz.
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi
bezpośredniego udziału nauczyciela (10 godz.; 3 ECTS) i zajęciami
o charakterze praktycznym (10 godz.; 3 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy doktorant:
W1. zna i rozumie dorobek współczesnego językoznawstwa (w zakresie podejmowanego problemu badawczego) w stopniu umożliwiającym rewizję określających go paradygmatów (SD_WG01)
W2. zna główne trendy decydujące o aktualnych kierunkach rozwoju językoznawstwa (w zakresie podejmowanego problemu badawczego) w Polsce i na świecie (SD_WG03)
W3. ma szczegółową wiedzę na temat zaawansowanych metod analizy, interpretacji i wartościowania różnego rodzaju tekstów w metodologii dotyczącej podejmowanego problemu badawczego (SD_WG05)
W zakresie umiejętności doktorant potrafi:
U1. definiować cel i przedmiot badań językoznawczych, formułować odpowiadającą ich specyfice hipotezę badawczą, twórczo stosować metody i narzędzia oraz wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań (SD_UW02)
U2. inicjować i prowadzić debatę, merytorycznie argumentując, wykorzystując własne poglądy oraz stanowiska i opinie innych autorów, formułując wnioski i dokonując spójnych podsumowań (SD_UK06)
U3. uczestniczyć w dyskursie naukowym jako autor językoznawczych publikacji naukowych
(SD_UK07)
U4. planować i realizować indywidualne przedsięwzięcie badawcze (SD_UO01)
W zakresie kompetencji społecznych doktorant jest gotów do:
K1. krytycznej oceny dorobku językoznawstwa w zakresie podejmowanego problemu badawczego oraz własnego wkładu w rozwój praktykowanej przez siebie dyscypliny (SD_KK01)
K2. uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych
i praktycznych (SD_KK02)
Kryteria oceniania
konsultacja, obserwacja, dyskusja
obserwacja zajęć promotora, przygotowanie konspektu i przeprowadzenie wybranych ćwiczeń
Literatura
Zgodna z listą lektur przewidzianych z danego przedmiotu ujętego w programie studiów pierwszego i drugiego stopnia.
W cyklu 2022:
Zgodna z listą lektur przewidzianych z danego przedmiotu ujętego w programie studiów pierwszego i drugiego stopnia. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: