Seminarium doktorskie 340-DS3-4SEMD5
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I-IV rok studiów doktoranckich/semestr zimowy i letni
Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 30 godz. zajęć seminaryjnych (łącznie 120 godz.)
Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty
Punkty ECTS: 22 pkt
Bilans nakładu pracy studenta:
uczestnictwo w seminariach (120 godz.) – 4,8 pkt
konsultacje (60 godz.) – 2,4 pkt
przygotowanie do seminarium (30 godz.) – 1,2 pkt
opracowywanie własnego materiału językowego (60 godz.) – 2,4 pkt
gromadzenie bibliografii (60 godz.) – 2,4 pkt
pisanie poszczególnych rozdziałów rozprawy (220 godz.) – 8,8 pkt
ŁĄCZNIE 550 godz.
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi
bezpośredniego udziału nauczyciela (120 godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami
o charakterze praktycznym (220 godz.; 8,8 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy doktorant ma:
szczegółową wiedzę na temat zaawansowanych metod analizy, interpretacji i wartościowania różnych rodzajów tekstów i innych wytworów kultury, określającą stan współczesnej metodologii badań językoznawczych (SD_WG04)
W zakresie umiejętności doktorant potrafi:
definiować cel i przedmiot badań językoznawczych, formułować odpowiadającą ich specyfice hipotezę (SD_UW02)
w miarę potrzeb modyfikować metody, techniki o narzędzia badawcze, twórczo je stosować, wnioskując na podstawie wyników własnych badań, konfrontowanych z aktualnym stanem wiedzy (SD_UW03)
prezentować rezultaty swoich badań także w sposób popularyzatorski(SD_UK02)
inicjować i prowadzić debatę, merytorycznie argumentując, wykorzystując własne poglądy oraz stanowiska i opinie innych, formułując wnioski i dokonując spójnych podsumowań (SD_UK03)
samodzielnie planować proces samokształcenia i działać na rzecz własnego rozwoju (SD_UU01)
wykorzystując posiadaną wiedzę, inspirować i organizować rozwój innych osób
(SD_UU02)
planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi
(SD_UU03)
W zakresie kompetencji społecznych doktorant jest gotów do:
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
(SD_KK03)
Kryteria oceniania
konsultacje, prezentacje studentów, dyskusje, ocena fragmentów pracy
Literatura
M. Krajewski, Piszemy prace naukowe : vademecum dla studentów i doktorantów, Wyd. 2 zm. - Rypin : „Verbum”, 2004
Elementy metodyki rozprawy doktorskiej, pod red. K. Kucińskiego, 2015
B. Stępień, Zasady pisania tekstów naukowych, Warszawa 2020
W cyklu 2022:
Literatura zależy od problematyki badawczej podejmowanej w konkretnej pracy. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: