Seminarium doktorskie 340-DS3-4SEMD8
Zajęcia mają na celu przygotowanie doktoranta do pracy badawczej, szczegółowe omówienie koncepcji przyszłej rozprawy doktorskiej, ustalenie struktury pracy: wstęp, stan badań, cel, zadania, metody badań. Uczą systematyzacji materiału praktycznego, wprowadzenia aparatu teoretycznego. s
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Doktorant powinien znać i rozumieć podstawy teoretyczne wybranej dziedziny wiedzy. Powinien orientować się w metodologii badań literaturoznawczych. Powinien umieć sformułować hipotezy badawcze, wybrać odpowiednie metody dla realizacji celu badań. Doktorant powinien popularyzować wyniki swoich badań naukowych (publikacje naukowe, referaty na konferencjach naukowych). Doktorant powinien kreować własne koncepcje badawcze, konfrontując je z już istniejącymi badaniami, prezentować wyniki swoich badań.
Literaturoznawstwo: SD_WG02, SD_WG06, SD_UW03, SD_UK06, SD_UK07, SDKK01, SDKK02.
Kryteria oceniania
Prezentacja referatu, prezentacja i omawianie rozdziałów rozprawy doktorskiej, aktywność doktoranta podczas dyskursów, ocena pracy doktoranta w ciągu roku,
Literatura
Kolman R., Poradnik dla doktorantów i habilitantów, Bydgoszcz 2000.
Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich, Poznań 1996.
Literaturę na temat rozprawy doktorskiej dobiera doktorant pod kierunkiem promotora.
W cyklu 2022:
Antologia zagranicznej komparatystyki literackiej, red. Halina Janaszek-Ivaničkova, Warszawa 1997. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: