Seminarium doktorskie 340-DS3-4SEMD9
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I-IV rok/semestr zimowy i letni
Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 30 godz. zajęć seminaryjnych (łącznie 120 godz.)
Punkty ECTS: 22 pkt
Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w seminariach (120 godz.) – 4,8 pkt; konsultacje (60 godz.) – 2,4 pkt; przygotowanie do seminarium (30 godz.) – 1,2 pkt; opracowywanie własnego materiału językowego (60 godz.) – 2,4 pkt; gromadzenie bibliografii (60 godz.) – 2,4 pkt; pisanie poszczególnych rozdziałów rozprawy (220 godz.) – 8,8 pkt. ŁĄCZNIE 550 h
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (120 godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (220 godz.; 8,8 ECTS).
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy doktorant:
W1. zna i rozumie dorobek współczesnego językoznawstwa (w zakresie podejmowanego problemu badawczego) w stopniu umożliwiającym rewizję określających go paradygmatów (SD_WG01)
W2. ma szczegółową wiedzę na temat zaawansowanych metod analizy, interpretacji i wartościowania różnego rodzaju tekstów w metodologii dotyczącej podejmowanego problemu badawczego (SD_WG05)
W zakresie umiejętności doktorant potrafi:
U1. definiować cel i przedmiot badań językoznawczych, formułować odpowiadającą ich specyfice hipotezę badawczą, twórczo stosować metody i narzędzia oraz wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań (SD_UW02)
U2. inicjować i prowadzić debatę, merytorycznie argumentując, wykorzystując własne poglądy oraz stanowiska i opinie innych autorów, formułując wnioski i dokonując spójnych podsumowań (SD_UK06)
U3. uczestniczyć w dyskursie naukowym jako autor językoznawczych publikacji naukowych (SD_UK07)
W zakresie kompetencji społecznych doktorant jest gotów do:
K1. krytycznej oceny dorobku językoznawstwa w zakresie podejmowanego problemu badawczego oraz własnego wkładu w rozwój praktykowanej przez siebie dyscypliny (SD_KK01)
K2. uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych
i praktycznych (SD_KK02)
Kryteria oceniania
Ocena aktywności na seminarium, zaangażowania w realizację indywidualnego projektu badawczego, postępów w pisaniu pracy doktorskiej.
Literatura
Dostosowana do problematyki badawczej doktoranta.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: