Zajęcia dydaktyczne 340-DS3-4ZD13
Uczestnik studiów doktoranckich prowadzi zajęcia z przedmiotu, z którego przygotowuje rozprawę lub zbliżonego merytorycznie. Dzięki takiej formie praktyk zawodowych doktorant poszerza wiedzę, zdobytą w czasie studiów, rozwija umiejętności praktycznego jej wykorzystania oraz nabywa umiejętności, niezbędnych w pracy zawodowej. Stwarza to dogodne warunki do jego aktywizacji zawodowej.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie główne trendy decydujące o aktualnych kierunkach rozwoju językoznawstwa, szczególnie w krajach francuskiego obszaru językowego.
Student zna i rozumie szczegółową wiedzę na temat zaawansowanych metod analizy i interpretacji różnych rodzajów tekstów, określającą stan współczesnej metodologii badań językoznawczych.
Student potrafi analizować i interpretować publikacje językoznawcze ze względu na ich znaczenie dla diagnozowania najważniejszych dylematów współczesnego językoznawstwa.
Student potrafi formułować hipotezę badawczą, odpowiadającą specyfice badań językoznawczych, twórczo stosować metody i narzędzia oraz wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań.
Student potrafi prezentować rezultaty swoich badań.
Student potrafi planować i realizować indywidualne oraz zespołowe przedsięwzięcie badawcze.
Student potrafi opracować programy kształcenia i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi.
Student jest gotów do funkcjonowania w przestrzeni publicznej jako badacz niezależny, respektujący zasady publicznej własności wyników badań naukowych, uwzględniające ochronę indywidualnej i zbiorowej własności intelektualnej.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie obserwacji nauczyciela akademickiego, pod którego kierunkiem doktorant odbywa praktyki.
Literatura
W zależności od typu prowadzonych zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: