Zajęcia dydaktyczne 340-DS3-4ZD8
Zajęcia ukierunkowane są na praktykę dydaktyczną doktoranta. Omawiane są nowoczesne metodologie prowadzenia zajęć akademickich. Pogłębiana jest wiedza z zakresu analizy i interpretacji różnorodnych tekstów naukowych, publicystycznych, literackich.
Doktorant przygotowuje wykłady dla studentów z dziedziny teorii literatury, metodologii badań literackich, historii literatury, prowadzi ćwiczenie i kolokwia, konwersatoria z poszczególnych przedmiotów. Wszystkie prowadzone przez doktoranta zajęcia dydaktyczne są omawiane, wskazywane są sposoby doskonalenia sprawności dydaktycznych. uruchamiane są dyskursy na temat stanu współczesnego literaturoznawstwa.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Praca indywidualna i praca w zespole (KA6_UO1)
Aparat pojęciowy z zakresu filozofii (KA6_WG12)
Specjalistyczna terminologia z zakresu literaturoznawstwa (KA6_UK3)
Kryteria oceniania
Kompetencje metodyczne doktoranta.
Zaliczenie prowadzonych przez doktoranta zajęć.
Literatura
E. Jaskółowa, D. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska i in., Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki, Katowice 2016.
M. Kostera, A. Rosiak, Nauczyciel akademicki, Gdańsk 2008.
Z. Mitosek, Teorie badań literackich, Warszawa 1983.
Teorie literatury XX wieku, pod red. A. Burzyńskiej i P. Markowskiego, Kraków 2007.
A. Wierzbicka. Polonistyczna dydaktyka ery cyfrowej - wielka (nie)obecna w polskich szkołach i uczelniach? // "Acta Litteraria Lodziensis. Folia Litteraria Polonica", t. 56, nr 1, 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: