Drugi język obcy nowożytny-angielski B1 340-FP1-2LENAB
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne I stopnia
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, realizujący treści kierunkowe
Nazwa kierunku: język francuski od podstaw
Nazwę przedmiotu: drugi język
nowożytny - angielski
Rok studiów/semestr: II rok, semestr 3 i 4
Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Liczba godzin: 60 godz., ćwiczenia
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w parach i grupach
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w ćwiczeniach: 60h
Przygotowanie do zajęć: 38h
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 2h
Razem: 100h (odpowiada 4 pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 60h+ 2h = 62h odpowiada 2,5 pkt ECTS
o charakterze praktycznym: 60h +38h +2h = 100h odpowiada 4pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_UK6 Student potrafi posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w przypadku realizacji lektoratu posługiwać się drugim językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
KA6_UK4 Student potrafi brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich.
KA6_WG1 Student zna i rozumie zjawiska, procesy i systemy językowe oraz teorie wyjaśniające zależności między nim.
KA6_WG9 Student zna podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji.
KA6_WK1 Student zna i rozumie problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji.
KA6_UW7 Student potrafi właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.
KA6_UO1 Student potrafi planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole.
KA6_KK1 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
KA6_KK2 Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
KA6_K05 Student jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach.
Kryteria oceniania
Zaliczenie po 3 i 4 semestrze.
Egzamin pisemny i ustny po 4 semestrze.
W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, również w formie testu na internetowej platformie edukacyjnej.
Literatura
Podręcznik podstawowy:
English File upper-intermediate 4th Edition, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki, OUP 2020
Materiały uzupełniające i specjalistyczne:
1. The Routledge Handbook of English for Academic Purposes, Ken Hyland and Philip Shaw, Routledge 2020
2. Exploring British Culture, Jo Smith, Cambridge 2012
3. Oxford EAP, Edward de Chazal, Sam McCarter, Oxford 2013
4. Career Paths: University Studies, Virginia Evans, Jenny Dooley, J.J. Cassidy, Express Publishing 2015.
Wybrane materiały z akredytowanych stron internetowych:
www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English,www.linguahouse.com, www.ted.com, writeandimprove.com, www.kialo.com, www.factitious.augamestudio.com, learnenglish.britishcouncil.org, www.universaldesign.com, https://www.washington.edu/doit/sites/default/files/atoms/files/UDHE-PP_12_18_18_tagged_Compressed_0.pdf, eslbrains.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: