Metodyka nauczania języka angielskiego 340-MS9-T2MET
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek
Wydział Pedagogiki i Psychologii
Nazwa kierunku studiów
Pedagogika przedszkolna z nauczaniem języka angielskiego
Poziom kształcenia
Studia drugiego stopnia
Profil studiów
Ogólnoakademicki
Forma studiów
Stacjonarne
Kod przedmiotu
0800-PPAS2-2HAH
Język przedmiotu
Angielski
Rodzaj przedmiotu
MK_7e
Obowiązkowy
Rok studiów / semestr
Rok II, sem. 3
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)
Student powinien posiadać umiejętność posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2, a także umiejętności i wiedzę wynikającą z
planu studiów obejmującego I rok studiów II stopnia.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
Wykład – 15 godz.
Ćwiczenia – 30 godz.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
WIEDZA
H2A_W03
H2A_W06
Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych.
K_W12
UMIEJĘTNOŚCI
S2A_U04
S2A_U07
H2A_U05
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w
celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych.
Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.
K_U10
K_U12
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
S2A_K04
S2A_K05
Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i
zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych.
K_K04
Kryteria oceniania
praca indywidualna na zajęciach
praca w grupie na zajęciach
aktywność na zajęciach
projekty indywidualne i grupowe
Studenci są zobowiązani do oddawania projektów w terminach wyznaczonych przez wykładowcę.
Każdy projekt i zadanie do wykonania będzie miał indywidualnie ustalane kryteria zaliczania, które będą wyjaśnione studentom przed rozpoczęciem pracy.
Dozwolone są dwie nieobecności na zajęciach. Każdą kolejną nieobecność trzeba odrobić.
Student, który opuścił więcej niż połowę zajęć (bez ważnej przyczyny) nie może podejść do zaliczenia przedmiotu.
Studenci będą zobowiązani do czytania w domu tekstów wyznaczonych przez wykładowcę. Brak przygotowania do zajęć może znacząco wpłynąć na obniżenie oceny końcowej z przedmiotu.
Aktywność na zajęciach może podnieść ocenę końcową.
Literatura
1. Komorowska, H. Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna.
2. Dakowska, M. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. PWN.
3. Pinter, A. Teaching Young Language Learners (Oxford Handbooks for Language Teachers Series). Oxford.
4. Cameron, L. Teaching Languages to Young Learners (Cambridge Language Teaching Library). Cambridge.
5. Bland, J. (red.) Teaching English to Young Learners: Critical Issues in Language Teaching with 3-12 Year Olds. Bloomsbury.
6. www.busyteacher.org
7. www.onestopenglish.com
8. http://www.eslbase.com/teaching/young-learners/
9. https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/B369-Young-Learners-Activity-Book_v10.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: