Ćwiczenia specjalizacyjne (językoznawstwo/językoznawstwo stosowane) 1 340-ON2-1SJR1
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy do wyboru (M_3)
Dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studów: I, semestr: I
Wymagania wstępne: wiedza z zakresu gramatyki języka rosyjskiego i językoznawstwa ogólnego
Lczba godzin dydaktycznych: 30h ćwiczeń,
Metody dydaktyczne: praca w grupie, dyskusja, mini wykłady, prezentacje, prezentacje studentów - mini lekcje, omówienie ćwiczeń zaprojektowanych przez studentów.
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach - 30h, samodzielne studiowanie tematyki kursu i przygotowanie do zajęć - 15h, konsultacje - 2h, projekty i zadania - 15h, przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 15h
Razem 77h=3 pkt ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30+2+15=h 2 pkt ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG1, KA7_WG2, KA7_WG4, KA7_WG5, KA7_WG7,
KA7_UW2, KA7_UW5, KA7_UW6, KA7_UK1, KA7_UK2, KA7_UK4, KA7_UK5,
KA7_UU1, KA7_KK2
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności), czynny udział w zajęciach, przygotowanie się do zajęć).
Zaliczenie na ocenę po semestrze. Formy ewaluacji: test, przygotowanie krótkiego projektu - ćwiczenia na podstawie omawianego materiału (przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń), ocenianie ciągłe, samoocena.
Literatura
Б.Ю. Норман, Теория языка (вводный курс). М.: Флинта, 2006;
Н.Ф. Алефиренко, Теория языка (вводный курс). 2005;
И.Ф. Вардуль, Основы описательной лингвистики, Москва 1977;
Ф.М. Березин, Б.Н. Головин, Общее языкознание, Москва 1979;
Л. В. Бондаренко [и др.], Прикладное языкознание, Санкт-Петербург 1996;
В.А. Звегинцев, Теоретическая и прикладная лингвистика, Москва 2007;
О. С. Иссерс, Теоретическая и прикладная лингвистика, Омск 2017;
А.Н. Баранов, Введение в прикладную лингвистику, Москва 2001;
Л.С. Крючкова, Н.В. Мощинская, Практическая методика обучения русскому языку как иностранному. Учебное пособие, Москва 2009
Н. В. Боронникова, Практикум по методике преподавания русского языка как иностранного. Методические рекомендации и задания, Пермь, 2019
И. А. Пугачев, Н. Г. Карапетян, Обучение основам методики преподавания русского языка как иностранного студентов-нефилологов: учебное пособие, Москва 2018.
И.П. Лысакова, Методика обучения русскому языку как неродному : учебное пособие, Москва 2015
Z. Skrundowa, Nauczanie gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 1985;
M. Szymoniuk, Lingwistyka stosowana w nauczaniu języka rosyjskiego, Katowice 1998.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: