Dydaktyka nauczania języka rosyjskiego 340-ON2-2DNR
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Grupa zajęć_5
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: II rok studiów stacjonarnych II stopnia/ sem. I i II
Wymagania wstępne: zaliczenie I roku II st.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz. ćwiczeń
Metody dydaktyczne: dyskusje, ćwiczenia warsztatowe, metoda projektu, praca indywidualna, w parach i grupach
Punkty ECTS: 4 ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w zajęciach: 60h (2 ECTS)
- uczestnictwo w konsultacjach i egzaminie: 15 h (0,5 ECTS)
- przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych (pisanie konspektów, projektów, zadań indywidualnych, grupowych, czytanie literatury): 40h (1,33 ECTS)
- przygotowanie do egzaminu: 5 h (0,17 ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 75h (2,5 ECTS).
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_WG2, KP7_WG5, KP7_UW2, KP7_UW5, KA6_UW6, KP7_UK2, KP7_UK4, KP
7_UU1, KP7_KK2, KP7_KR1, KP7_KR2
Sposoby weryfikacji: ćwiczenia praktyczne, projekty, test, prezentacje, egzamin ustny
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania: dominująca ocena kształtująca, opisowa oraz
test (kryteria: 5 - 100-91%, 4,5 - 90-81%, 4,0 - 80-71%, 3,5 - 70-61%,
3,0 - 60-51%, 2,0 – poniżej 51%).
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie wszystkich realizowanych na ćwiczeniach zadań / projektów.
Student nie zostanie dopuszczony do egzaminu jeśli opuści powyżej 30% zajęć.
Literatura
Literatura podstawowa:
H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa 2001.
H. Komorowska H. Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego: kontrola, ocena, testowanie Warszawa: Fraszka Edukacyjna. (wydanie 2009 lub 2004 lub 2002)
А.А. Акишина, О.Е. Каган, Учимся учить. Москва 2002.
Е.И. Пассов Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. Москва 1989.
Czasopisma: Języki Obce w Szkole, Trendy, Lingwodydaktyka, Neofilolog
Literatura uzupełniająca:
L. Aleksandrowicz-Pędich, 2005. Międzykulturowość na lekcjach języków obcych. Białystok.
K. Chałas, 2000. Metoda projektów i jej egzemplifikacja w praktyce.
W. Figarski, Proces glottodydaktyczny w szkole. Warszawa 2003.
M. Karolczuk, Nauczanie języka rosyjskiego jako drugiego języka obcego w Polsce z perspektywy edukacji międzykulturowej, Białystok 2016.
Publikacje internetowe:
http://mrostkow.oeiizk.waw.pl/wq/
http://www.ore.edu.pl/
http://osswiata.pl/zylinska/
http://www.szkolanowejgeneracji.pl/)
http://eduentuzjasci.pl/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: