Podstawy nauki o książce, bibliotece i informacji 340-SPI-1PNB
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnouniwersytecki, przedmiot obowiązkowy, I semestr, 20 godz. ćwiczeń, 3 ECTS;
bilans nakładu pracy:
Udział w zajęciach – 20
Przygotowanie do zajęć – 20
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami (Liczba godzin Punkty ECTS)
Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 20 h 1 ects
Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 h 2 ects
O charakterze praktycznym -0
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę z zakresu: bibliologii,
bibliotekarstwa – aktywność
na zajęciach, przygotowanie prezentacji, test.
Zna typologię i zadania poszczególnych bibliotek
– aktywność na zajęciach, test.
Zna i rozumie rolę i zadania bibliotekarza we
współczesnej bibliotece jako instytucji kultury
– aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji, test.
Umiejętności
Potrafi opisać i wykonywać podstawowe zadania biblioteczne, użytkować informację zawartą w źródłach drukowanych i elektronicznych – aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji, test.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość interdyscyplinarnego charakteru
studiowanej dziedziny oraz jej relacji z innymi
dyscyplinami i dziedzinami wiedzy, jest otwarty na doskonalenie swoich umiejętności – aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji, egzamin.
Odniesienie do Efektów SPACINIB: SP7_WG01, SP7_WG02, SP7_WG03, SP7_WG04, SP7_WG06, SP7_WK01, SP7_UK01, SP7_UW07, SP7_KK02, SP7_KK03, SP7_KO01, SP7_KR01
Kryteria oceniania
dyskusja, referaty, wykorzystywanie multimedialnych pomocy dydaktycznych, przedmiot kończy się egzaminem ustnym
Literatura
Bibliotekarstwo, pod red. A. Tokarskiej, Warszawa 2013.
Bibliotekarstwo, pod red. Z. Żmigrodzkiego, Warszawa
1998.
J. Kołodziejska, Za drzwiami bibliotek, Warszawa 1996.
Nowe kierunki w dydaktyce i metodologii bibliotekoznawstwa i informacji naukowej, Kraków
1993.
J. Ratajewski, Wprowadzenie do bibliotekoznawstwa,
Warszawa 2002.
Biblioteki szkolne. Wytyczne IFLA/UNESCO, oprac. T.P. Saetre, G. Willars, Warszawa 2003.
Działalność bibliotek publicznych. Wytyczne IFLA/UNESCO, Warszawa 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: