Rynek wydawniczy i księgarski 340-SPI-1RWK
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, I semestr, 10 godz. ćwiczeń, 1 ECTS;
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta:
uczestnictwo w zajęciach - 10 godzin,
zapoznanie z literaturą - 10 godzin,
przygotowanie pracy zaliczeniowej - 4 godziny,
konsultacje - 1 godzina
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi udziału nauczyciela - 11 godzin (0,5 ECTS),
nakład pracy studenta związany z zajęciami niewymagającymi udziału nauczyciela - 10 godzin (0,5 ECTS),
nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 12 godzin
W cyklu 2022:
Punkty ECTS: 1 |
W cyklu 2023:
Punkty ECTS: 1 |
W cyklu 2024:
Punkty ECTS: 1 |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- słuchacz zna najważniejsze zagadnienia dotyczące współczesnego rynku wydawniczego i księgarskiego w Polsce oraz procesu powstawania książki,
Umiejętności
- słuchacz potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę dotyczącą rynku wydawniczego i księgarskiego na podstawie omówionych na zajęciach źródeł informacji,
- potrafi zidentyfikować najważniejsze problemy w obszarze współczesnego rynku wydawniczego i księgarskiego oraz dyskutować o nich,
Kompetencje społeczne
- słuchacz rozumie znaczenie społeczne działalności wydawniczej i księgarskiej.
Weryfikacja wiedzy będzie miała miejsce podczas zajęć, w trakcie omawiania poszczególnych zagadnień i referatów przygotowanych przez studentów.
Odniesienie do Efektów SPACINIB: SP7_WG01, SP7_WG05, SP7_UU01, SP7_KR01
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie aktywności (udział w dyskusji, referaty) i obecności.
Literatura
Literatura:
1. Eisenstein E., Rewolucja Gutenberga, Warszawa 2004.
2. Frołow K., Jak wypromowano bestseller, Warszawa 2006.
3. Gołębiewski Ł., Waszczyk P., Rynek książki w Polsce 2012, Warszawa 2012.
4. Gołębiewski Ł., Śmierć książki. No future book, Warszawa 2008;
5. Gołębiewski Ł., Rynek książki w Polsce. Podstawowe zagadnienia, Warszawa 2006.
6. Jachimczyk A., Księgarnia w Internecie. Nie tylko sklep, w: Książka, biblioteka, informacja: między podziałami a współnotą, pod red. J. Dzieniakowskiej, Kielce 2007.
7. Jachimczyk, A., Modele sprzedaży książek w Internecie, dostępny na WWW: http://www.ebib.info/2008/93/a.php?jachimczyk.
8. Klukowski B., Audiobooki w kraju i zagranicą, Warszawa 2013.
9. Klukowski B., Książka w świecie współczesnym, Warszawa 2003.
10. Klukowski B., Tobera M., W tym niezwykłym czasie. Początki transformacji polskiego rynku książki (1989-1995), Warszawa 2013.
11. Świtała M., Zachowania konsumentów i marketing na rynku książki, Warszawa 2003.
12. Straus G., Wolff K., Wierny S., Czytanie, kupowanie, surfowanie. Społeczny zasięg książki w Polsce w 2006 r., Warszawa 2008.
Czasopisma (bieżące numery):
1. „Biblioteka Analiz”
2. „Wydawca”
3. „Notes Wydawniczy”
4. Magazyn „Książki”
Portale informacyjne:
1. www.rynek-ksiazki.pl/ - Biblioteka Analiz - profesjonalny serwis o rynku wydawniczym w Polsce;
2. www.wydawca.com.pl/ - Wydawca - Portal wydawniczy - nowości rynku wydawniczego i księgarskiego, wydarzenia na rynku wydawniczym; kalendarium konkursów literackich z krótkimi opisami; artykuły nt. prawa w działalności wydawniczej.
3. www.instytutksiazki.pl - promocja polskiej literatury na świecie oraz popularyzacja książek i czytelnictwa w kraju.
W cyklu 2022:
Literatura: Czasopisma (bieżące numery): |
W cyklu 2023:
Literatura: Czasopisma (bieżące numery): |
W cyklu 2024:
Literatura: Czasopisma (bieżące numery): |
Uwagi
W cyklu 2022:
Studenci będą zobowiązani do przygotowania prezentacji na temat wybranego wydawnictwa. |
W cyklu 2023:
Studenci będą zobowiązani do przygotowania prezentacji na temat wybranego wydawnictwa. |
W cyklu 2024:
Studenci będą zobowiązani do przygotowania prezentacji na temat wybranego wydawnictwa. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: