Techniki animacji czytelnictwa 340-SPI-1TAC
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, I semestr, 10 godz. ćwiczeń, 1 ECTS;
bilans nakładu pracy:
Udział w zajęciach- 10 godz.
udział w konsultacjach- 2 godz.
przygotowanie do zajęć – 10 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami (Liczba godzin Punkty ECTS)
Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 12 h 0,5
Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 10 h 0,5
O charakterze praktycznym 10 h 0,5
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Słuchacz definiuje i objaśnia problematykę animacji czytelnictwa (ocena aktywności w trakcie zajęć)
- rozróżnia i charakteryzuje metody i techniki pracy z czytelnikiem i animacji czytelnictwa (ocena aktywności w trakcie zajęć)
Umiejętności
- słuchacz potrafi stosować różne techniki animacji czytelnictwa w praktyce (ocena aktywności w trakcie zajęć)
- potrafi prowadzić działalność związaną z promocją, upowszechnianiem czytelnictwa (ocena aktywności w trakcie zajęć)
Kompetencje społeczne
W wyniku przeprowadzonych zajęć słuchacz nabędzie postawę aktywną i kreatywną na rzecz upowszechniania czytelnictwa oraz kształtowania wysokiego poziomu kultury czytelniczej społeczeństwa (ocenianie ciągłe)
Odniesienie do efektów kształcenia SPACINiB:
SP7_WG01, SP7_WG02, SP7_WG03, SP7_WG07, SP7_UW01, SP7_UW06, SP7_KK03, SP7_KO01, SP7_KR01, SP7_KR01
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę.
Zaliczenie na podstawie obecności (dopuszczalna jest 1 nieobecność, pozostałe należy zaliczać w formie ustnej) oraz aktywności na zajęciach
Literatura
Czytanie, czytelnictwo, czytelnik, pod red. A. Żbikowskiej-Migoń, Wrocław 2011.
Dunin J., Pismo zmienia świat: czytanie, lektura, czytelnictwo, Warszawa 1998.
Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011.
Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym, praca zbiorowa pod red. E.B. Zybert, Warszawa 2002 (tu: Edukacja czytelnicza i medialna).
Papuzińska J., Książki, dzieci, biblioteka: z zagadnień upowszechnia czytelnictwa i książki dziecięcej, Warszawa 1992.
Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 1999.
Wojciechowski J., Praca z użytkownikiem w bibliotece, Warszawa 2000 (tu: Formy pracy).
Zając M., Promocja książki dziecięcej: podręcznik akademicki, Warszawa 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: