Opracowanie rzeczowe dokumentów JHP 340-SPI-2JHP
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, II semestr, 15 godz. ćwiczeń; 2 ECTS;
Udział w zajęciach – 15 godz.
Przygotowanie do zajęć – 25 godz.
Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami Liczba godzin Punkty ECTS
Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 h 1 ects
Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 h 1 ects
O charakterze praktycznym 10 h
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Słuchacz zdobywa ogólną wiedzę o rozwoju języków informacyjno-wyszukiwawczych i katalogach rzeczowych.
Umiejętności
Słuchacz potrafi zinterpretować hasła przedmiotowe i odtworzyć treść dokumentu na podstawie opisów przedmiotowych w JHP.
Ma orientację w wykorzystaniu haseł przedmiotowych w wyszukiwaniu informacji.
Kompetencje społeczne
Docenia znaczenie opracowania treściowego dokumentów.
Sposoby weryfikacji efektów: ocena z testów, aktywności; zaliczenie ustne
Odniesienie do efektów SPACINIB: SP7_WG03, SP7_UW02, SP7_UW03, SP7_KR01
Kryteria oceniania
Testy pisemne
Aktywność na zajęciach
Zaliczenie na ocenę
Literatura
Język haseł przedmiotowych KABA : zasady tworzenia słownictwa. Praca zb. pod red. T. Głowackiej. Warszawa : SBP 2000 (s. 9-50).
Sadowska Jadwiga, Język haseł przedmiotowych Biblioteki Narodowej : studium analityczno-porównawcze, Warszawa 2003
Stopa Adam, O treści książek : opracowanie rzeczowe piśmiennictwa, Warszawa 2002
Włodarczyk Bartłomiej, Woźniak-Kasperek Jadwiga, Język haseł przedmiotowych Biblioteki Narodowej : od analizy dokumentu do opisu przedmiotowego, Warszawa 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: