Marketing i zarządzanie w bibliotece 340-SPI-2MZB
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, II semestr, 10 godz. ćwiczeń, 10 godz. ćwiczeń; 1 ECTS
bilans nakładu pracy:
Udział w zajęciach – 10 godz.
Przygotowanie do zajęć – 10 godz.
Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami Liczba godzin Punkty ECTS
Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 10 0,5
Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 10 0,5
O charakterze praktycznym -
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: uczestnik studiów zna podstawowe pojęcia i posiada wiedzę na temat metod zarządzania oraz zasad marketingu, potrafi wymienić zasoby biblioteki i wie, z jakich elementów składa się jej struktura organizacyjna, wskazuje przydatność różnych procedur i technik w organizacji bibliotek.
Umiejętności: potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.
Kompetencje społeczne: rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, podnoszenia swoich kompetencji i aktualizacji wiedzy, traktuje zdobytą wiedzę, jako warunek powodzenia na rynku pracy.
Sposób weryfikacji: ocenianie ciągłe, zaliczenie na ocenę.
Odniesienie do efektów spacinib: SP7_WG03, SP7_WG04, SP7_WK02, SP7_UO01, SP7_KR01
Kryteria oceniania
ocenianie ciągłe, aktywność w trakcie zajęć; zaliczenie na ocenę; dopuszczalna jest jedna nieobecność (2 godz.), pozostałe należy zaliczać w formie ustnej lub pisemnej
Literatura
Literatura podstawowa
Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: PWN, 2004.
Kamińska J., Marketing wewnętrzny w bibliotece, Katowice: UŚ, 2016.
Koźmiński A. K., Piotrowski W. (red. nauk.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa: PWN, 2004.
Wojciechowski J., Marketing w bibliotece, Warszawa: Wyd. SBP, 1993.
Wojciechowski J., Organizacja i zarządzanie w bibliotekach, Warszawa-Kraków: PWN, 1997.
Wojciechowska M. (red.), Zarządzanie biblioteką, Warszawa: Wyd. SBP, 2019.
Zybert E. B., Kultura organizacyjna w bibliotekach, Warszawa: Wyd. SBP, 2004.
Literatura uzupełniająca
Kotler P., Marketing, Poznań: DW Rebis, 2005.
Szlendak J. K., Obolewicz J., Podstawy organizacji, zarządzania i pracy kierowniczej, Olecko: Wszechnica Mazurska, 2002.
Wołosz J., Organizacja biblioteki i kierowanie jej działalnością, Warszawa: Wyd. SBP, 1981.
Zieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich. Wstęp do teorii organizacji i kierowania, Warszawa: Wyd. SBP, 1982.
Żmigrodzki Z., Problemy bibliotekarskiej etyki zawodowej, Katowice: UŚ, 1991.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: