Pracownia komputerowa 360-FS1-1PK
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Przedmiot obowiązkowy
Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: matematyka
Rok studiów: 1, semestr: 2
Prerekwizyty: brak
laboratorium 30 godz.
Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad projektem, praca nad wystąpieniem, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w laboratoriach 7x4h + 2h(instruktażu) = 30h
przygotowanie do zajęć 7x3h = 21h
dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach (wykładach, ćwiczeniach) 7x2h = 14h
udział w konsultacjach 5x1h = 5h
realizacja drobnych projektów 25h = 25h
przygotowanie do zaliczenia i udział w nim 10+2h = 12h
Wskaźniki ilościowe
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 38 godzin, 1 ECTS
nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 95 godzin, 3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
zna zasady bhp przy komputerze (KA6_WK05)
zna podstawowe programy wspomagające prace obliczeniowe (KA6_WG06)
zna możliwości wykorzystania podstawowych aplikacji użytkowych służących do budowania dokumentów tekstowych (Word, Excel) oraz zna możliwości wyszukiwania informacji w internecie (KA6_WG06, KA6_UW26);
umie tworzyć i wykorzystywać w praktyce arkusze kalkulacyjne, sporządzać diagramy i wykresy, wykorzystywać podstawowe dostępne funkcje matematyczne, statystyczne, logiczne, finansowe; umie obsługiwać pocztę elektroniczną oraz wyszukiwać, selekcjonować i analizować informacje (KA6_UW16, KA6_WG06, KA6_UW26);
potrafi przygotować pracę samodzielnie i zespołowo oraz zaprezentować wyniki na forum grupy (KA6_UU01, KA6_KO01)
Kryteria oceniania
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie
Literatura
1. K. Wilson, Using Microsoft Office 2013 with Windows 8, Apress, Berkeley, CA, 2014 (dostęp: Springer Link)
2. G. Hart-Davis, Office 2010 Made Simple, Apress, Berkeley, CA, 2011 (dostęp: Springer Link).
3. D. Schultz, C. Cook, Beginning HTML with CSS and XHTML: Modern Guide and Reference, Apress 2007 (dostęp: Springer Link)
4. Ewa Domagała-Zyśk; "Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje", w: Oblicza życia. Księga jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli, Wydawnictwo Episteme, Lublin 2021
5. Katarzyna Cichocka-Segiet, Piotr Mostowski, Paweł Rutkowski, "Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb
edukacyjnych"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: