Proseminarium matematyki elementarnej 360-MS1-1PME
Profil studiów: Ogólnoakademicki;
Forma studiów: stacjonarne;
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy;
Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, dyscyplina nauki: matematyka;
Rok studiów/semestr: rok I/ semestr I;
Wymagania wstępne: Znajomość podstawowych zagadnień z matematyki z zakresu szkoły średnie;j
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń/zajęcia w formule zajęć seminaryjnych z dużą aktywnością uczestników zajęć;
Metody dydaktyczne: Ćwiczenia wymagające czynnego uczestnictwa studentów, w tym: rozwiązywania zadań. Konsultacje indywidualne;
Punkty ECTS: 3;
Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach 30h, przygotowanie do zajęć i zaliczeń 45h;
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela godziny: 30, punkty ECTS 1.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Student:
potrafi interpretować i wyjaśniać zależności funkcyjne,
ujęte w postaci wzorów, tabel, wykresów, schematów i
stosować je w zagadnieniach praktycznych. KA6_UW06
potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie,
przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne,
formułować twierdzenia i definicje KA6_UK01
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia będzie rozwiązywanie zadań na zajęciach, prace domowe, wyniki regularnych kartkówek, domowych.
Literatura
1. N. Dróbka, K. Szymański; Zbiór zadań z matematyki dla liceum ogólnokształcącego, WSiP Warszawa 1997
2. B. Gdowski, E. Szymański, Zadania i testy z matematyki dla uczniów szkół średnich, WNT 1999
3. D. i M. Zakrzewscy, Repetytorium z matematyki dla uczniów szkół średnich i kandydatów na studia, Wydawnictwo Szkolne PWN, 2000.
2. Zakrzewska D., Zakrzewski M., Żak T., Repetytorium. Matematyka. Matura na 100%, Wydawnictwo Szkolne PWN, 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: