Stosowana algebra liniowa 360-MS1-3SAL
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Dziedzina: nauki matematyczne, dyscyplina: matematyka
Rok studiów: 3, semestr: 1
Prerekwizyty: Algebra liniowa I, Algebra liniowa II
wykład 30 godz. ćwiczenia 30 godz.
Metody dydaktyczne: wykłady, konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych.
Punkty ECTS: 5
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach15x2h = 30h
udział w ćwiczeniach 15x2h = 30h
przygotowanie do zajęć 7x2h = 14h
dokończenie zadań rozpoczętych na laboratoriach i opracowanie w domu materiałów po odbytych zajęciach (wykładach, laboratoriach) 7x3h = 21h
udział w konsultacjach 7x1h = 7h
przygotowanie do zaliczenia 16h + 4h = 20h
przygotowanie do kolokwiów 2 x 6h=12h
Wskaźniki ilościowe
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 67 godzin, 2,5 ECTS
nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 67 godzin, 2,5 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG06 zna powiązania zagadnień wybranej dziedziny
z innymi działami matematyki teoretycznej
i stosowanej
KA7_WG10 zna matematyczne podstawy najważniejszych teorii
np. fizycznych lub matematyki finansowej
stosujących narzędzia matematyczne
KA7_UW10 potrafi stosować metody algebraiczne (z naciskiem
na algebrę liniową) w rozwiązywaniu problemów
z różnych działów matematyki i zadań praktycznych
KA7_UW14 potrafi konstruować modele matematyczne,
wykorzystywane w konkretnych zaawansowanych
zastosowaniach matematyki
KA7_UK01 posiada umiejętności wyrażania treści
matematycznych w mowie i na piśmie, w tekstach
matematycznych o różnym charakterze
KA7_UU02 potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje
w literaturze, także w językach obcych
KA7_KK02 potrafi formułować opinie na temat podstawowych
zagadnień matematycznych
KA7_KO01 rozumie konieczność systematycznej pracy nad
wszelkimi projektami, które mają długofalowy
charakter, w szczególności potrafi działać w sposób
przedsiębiorczy
Literatura
1. K. Adrianowicz, I. Nowak, Po co nam ta matematyka? Zastosowania algebry liniowej nie tylko dla studentów pierwszych lat studiów technicznych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2016.
2. H. Dym, Linear algebra in action, Graduate Studies in Mathematics, 78, American Mathematical Society, Providence, RI, 2007.
2. U. Foryś, Modelowanie matematyczne w biologii i medycynie, Warszawa
2011, skrypt, http://mst.mimuw.edu.pl/wyklady/mbm/wyklad.pdf.
3. P. Lancaster, M. Tismenetsky, The Theory of Matrices, Second Edition with Applications, Academic Press, 1985
4. C. Meyer, Matrix analysis and applied linear algebra, Society for Industrial and Applied Mathematics (SIAM), Philadelphia, PA, 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: