Proseminarium - Prawo administracyjne 370-AN1-2PROPAD
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne
Rok studiów: II/ semestr: III
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin proseminarium (w tym 7 godzin e-learning)
Metody dydaktyczne - proseminarium, dyskusja, prezentacje, konsultacje
Punkty ECTS - 2 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz. (w tym 7 godz. e-leaning), przygotowanie do zajęć i zaliczenia 35 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 2 godz. Razem: 52 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godz., co odpowiada 0,6 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 35 godz., co odpowiada 1,4 pkt ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne i nauki prawne Rak studiów: III/ semestr: V i IV Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin proseminarium Metody dydaktyczne: proseminarium, konsultacje konsultacje prowadzone w grupie lub – w zależności od postępów prac studentów – indywidualnie, również on - line (zdalnie) Punkty ECTS - 2 Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz., w tym 15 e-learningu ub praca zdalna, przygotowanie do zajęć oraz do napisania pracy licencjackiej 20 godz, udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS. |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: proseminaria licencjackie | W cyklu 2022: proseminaria magisterskie | W cyklu 2023: proseminaria licencjackie |
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
KP6_WK1 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej; Sposób weryfikacji: zaliczenie ustne na podstawie referatu
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KP6_UW1 - wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: - właściwy dobór źródeł prawnych z zakresu prawa administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa sądowo administracyjnego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji; Sposób weryfikacji: zaliczenie ustne na podstawie referatu
KP6_UK2 - brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z administracją publiczną i regulowanych przez prawo administracyjne – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich; Sposób weryfikacji: zaliczenie ustne na podstawie referatu
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów:
KP6_KK3 - zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej; Sposób weryfikacji: zaliczenie ustne na podstawie referatu
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: praca w grupach, prezentacje, referaty, analiza, e-learning, konsultacje
Zaliczenie ustne.
W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wydawnictwo Kolonia, Wrocław 2006
A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2007
Ch. Frakfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badań w naukach społecznych, Poznań 2001
W. Pytkowski, Organizacja badań i ocena prac naukowych, Warszawa 1985
J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999
E. Babie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004
K. Wójcik, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa 2002
B. Wierzbicki (red.) Praca magisterska - od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001
J. Majchrzak, T. Mendel, Metoda pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1999
W cyklu 2022:
J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wydawnictwo Kolonia, Wrocław 2006; |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: