Etyka zawodowa 370-AN1-3EZA
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - niestacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o polityce i administracji.
Rok studiów/sem. - rok III/sem. I.
Wymagania wstępne – brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 9 godzin konwersatorium.
Metody dydaktyczne – konwersatorium, konsultacje.
Punkty ECTS - 2.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 9 godz., przygotowanie do zajęć 12,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 28,5 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt. ECTS.
W cyklu 2022:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
W cyklu 2023:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
W cyklu 2024:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali | Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: w sali |
Efekty kształcenia
WIEDZA - absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej - KA6_WK1.
UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych - KA6_UW1.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych w administracji publicznej, w tym: przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych - KA6_KR1.
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia zajęć:
- zasady dopuszczenia do zaliczenia - udział w zajęciach
- metoda oceniania - ocena na podstawie zaliczenia pisemnego lub ustnego z uwzględnieniem zadań dołączonych do zajęć w e-learningu.
Literatura
T. Pietrzykowski, I. Bogucka, Etyka w administracji publicznej, Warszawa 2015
W. Kaczyńska, O etyce służb społecznych, Warszawa 2010
A. Zwoliński, Etyka urzędnika, Kraków 2012
M. Sułek, J. Świniarski, Etyka jako filozofia dobrego działania zawodowego. Podręcznik akademicki, Warszawa 2006
P. Steczkowski (red.), Etyka. Deontologia. Prawo, Rzeszów 2008
A. Breczko, Prawo i moralność w teorii i praktyce. Wczoraj i dziś, Białystok 2003
S. Jedynak (red.), Mały słownik etyczny, Bydgoszcz 1994
W cyklu 2022:
Podana w części A. |
W cyklu 2023:
Podana w części A. |
W cyklu 2024:
Podana w części A. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: