Współpraca samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi 370-AN2-2JY
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Rok studiów /semestr: II rok, IV semestr
Wymagania wstępne: student powinien posiadać wiedzę z zakresu prawa administracyjnego
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 7 godz. konwersatorium (w tym 2 godz. zdalnych synchronicznych i 1 godz. zdalne asynchroniczne).
Metody dydaktyczne: metody dialogowe, przeplatane elementami wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, konsultacje, zajęcia e-learningowe.
Punkty ECTS - 2
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 7 godz. (w tym 2 godz. zdalnych synchronicznych i 1 godz. zdalne asynchroniczne), przygotowanie do zajęć i zaliczenia 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 19,5 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS.
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godzin, co odpowiada 1,0 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1,0 pkt. ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
- główne tendencje rozwojowe prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) -KA7_WG5,
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
- komunikować się na tematy związane z prawem administracyjnym (materialnym, ustrojowym i procesowym) ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców (stanowiących odbiorców usług świadczonych przez administrację publiczną, stron postępowań administracyjnych) - KA7_UK1,
- współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach - KA7_UO2
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
- krytycznej oceny prezentowanych zagadnień problemowych z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej - KA7_KK1.
Kryteria oceniania
Konwersatorium: obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, ocena aktywności na zajęciach e-learningowych.
Zaliczenie pisemne/ustne z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu.
W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
J. Blicharz, Udział polskich organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań administracji publicznej, Kolonia Limited 2005;
J. Radwanowicz – Wanczewska, Współpraca administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi a przeciwdziałanie korupcji (w:) M. Stec, K. Bandarzewski (red.), Unormowania antykorupcyjne w administracji publicznej, Wolters Kluwer 2009;
J. Ruszewski, Umowa jako forma przekazywania organizacjom pozarządowym przez organy administracji publicznej wykonywania zadań publicznych (w:) J. Boć, L. Dziewięcka-Bokun (red.), Umowy w administracji, Kolonia Limited 2008;
M. Wierzbowski (red.), Prawo administracyjne, Wolters Kluwer 2019;
J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Wolters Kluwer 2018.
Literatura uzupełniająca:
Z. Gilowska, D. Kijowski, M. Kulesza, W. Misiąg, S. Prutis, M. Stec, J. Szlachta, J. Zaleski, Podstawy prawne funkcjonowania terytorialnej administracji publicznej w RP, Sam. Teryt. 2002, nr 1–2;
P. Frączak, R. Skrzypiec, Główne mechanizmy korupcjogenne występujące w działalności organizacji pozarządowych (w:) P. Frączak, R. Skrzypiec (red.), Przejrzysta gmina. Organizacje pozarządowe. Korupcja. Raport z badań, Warszawa 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: