Konstytucyjny system organów państwowych 370-AS1-1KSO
Profil studiów – ogólnoakademicki
Forma studiów – stacjonarne
Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne
Rok studiów/sem. - rok I/sem. 1 i 2
Wymagania wstępne – brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 120 godzin, w tym 60 godzin wykładu (30 godz. e-learningu) i 60 godzin ćwiczeń (30 godz. e-learningu)
Techniki i metody dydaktyczne – wykład, ćwiczenia, prezentacje multimedialne, e-learning, konsultacje; metoda heurystyczna, metoda problemowa, dyskusja moderowana
Punkty ECTS – 10
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 120 godz. (w tym 60 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i egzaminu 100 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 88 godz., egzamin 2 godz. Razem: 250 godzin, co odpowiada 10 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 150 godzin, co odpowiada 6 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS.
W cyklu 2022:
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - stacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok I/sem. I i II. Wymagania wstępne - Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: łącznie 120 godz.; 60 godz. wykładu i 60 godz. ćwiczeń. Metody dydaktyczne - klasyczny wykład, prezentacje, wypowiedzi studentów na zadany temat, dyskusja, rozwiązywanie kazusów, analiza tekstów prawnych, prace w grupach, zadania lub testy lub kazusy w e-learningu, konsultacje. Punkty ECTS - 10. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 80 godz.; przygotowanie do zajęć i egzaminu 125 godz. (w tym 20 godz. e-learningu), udział w konsultacjach związanych z zajęciami 43 godz., egzamin 2 godz. Razem: 250 godz., co odpowiada 10 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 125 godz., co odpowiada 5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 125 godz., co odpowiada 5 pkt ECTS. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczące prawa administracyjnego (ustrojowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej (KP6_WG3)
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy z zakresu funkcjonowania administracji publicznej oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez: dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w obszarze działalności administracji publicznej (KP6_UW2)
- współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w obszarach tematycznych powiązanych z funkcjonowaniem administracji publicznej (KP6_UO2)
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
- krytycznej oceny prezentowanych zagadnień problemowych dotyczących prawa administracyjnego (ustrojowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej (KP6_KK1)
- wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego podejmując czynności w obszarze problematyki prawa administracyjnego (ustrojowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej (KP6_KO1)
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny (testowo-opisowy) z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu., egzamin poprawkowy - ustny. Do egzaminu mogą przystąpić wszyscy studenci, którzy uzyskali zaliczenie ćwiczeń. W sytuacji niemożliwości przeprowadzenia egzaminu ustnego - egzamin w formie pisemnej lub ustnej na platformie e-learningowej.
Zaliczenie ćwiczeń – w systemie punktowym.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia/egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (platforma Eduportal lub określona aplikacja)
Literatura
B. Banaszak, Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, Warszawa 2012.
S. Bożyk (red.), Prawo konstytucyjne, Białystok 2020.
M. Granat, Prawo konstytucyjne. Pytania i odpowiedzi, Warszawa 2020.
J. Czajowski, A. Kulig, Konstytucyjny system organów państwa, Koszalin 2010.
D. Dudek, Z. Husak, G. Kowalski, W. Lis, Konstytucyjny system organów państwa 2013.
L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2022.
E. Gdulewicz (red.), Konstytucyjny system organów państwowych, Lublin 2015
R.M. Małajny (red.), Polskie prawo konstytucyjne na tle porównawczym, Warszawa 2013.
P. Winczorek, Konstytucyjny system organów państwowych, Warszawa 2012.
P. Uziębło (red.), Prawo konstytucyjne. Diagramy, Warszawa 2014.
G. Kryszeń, K. Prokop, Aksjologia polskiej konstytucji, Warszawa 2017.
W cyklu 2022:
1. S. Bożyk (red.), Prawo konstytucyjne, Białystok 2014. 2. L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2016. 3. W. Skrzydło (red.), Polskie prawo konstytucyjne, Lublin 2015. 4. Z. Witkowski, A.Bień-Kacała (red.), Prawo konstytucyjne, Toruń 2015. 5. B. Banaszak, Prawo konstytucyjne, Warszawa 2015. 6. D. Górecki (red.), Polskie prawo konstytucyjne, Warszawa 2012. 7. R. M. Małajny (red.), Polskie prawo konstytucyjne na tle porównawczym, Warszawa 2013. 8. B. Banaszak, Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, Warszawa 2012. 9. M. Granat, Prawo konstytucyjne. Pytania i odpowiedzi, Warszawa 2016. 10. T. Mołdawa, Konstytucje polskie 1918-2008, Warszawa 2008. 11. P. Uziębło (red.), Prawo konstytucyjne. Diagramy, Warszawa 2014. 12. G. Kryszeń, K. Prokop, Aksjologia polskiej konstytucji, Warszawa 2017. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: