Seminarium - Prawo konstytucyjne 370-AS1-3SEMKP
Rodzaj przedmiotu - seminarium licencjackie
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne
Rok studiów/semestr - 3/sem. V i VI
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 60 godzin seminarium (w tym 16 godz. e-learningu)
Metody dydaktyczne – prezentacja, dyskusja, konsultacje, konsultacje on-line na platformie Eduportal lub za pośrednictwem USOSmail.
Punkty ECTS – 4.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 60 godz. (w tym 16 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15 godz. Razem: 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS.
W cyklu 2023:
Rodzaj przedmiotu - seminarium licencjackie Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne Rok studiów/semestr - 3/sem. V i VI Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 60 godzin seminarium (w tym 16 godz. e-learningu) Metody dydaktyczne – prezentacja, dyskusja, konsultacje, konsultacje on-line na platformie Eduportal lub za pośrednictwem USOSmail. Punkty ECTS – 4. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 60 godz. (w tym 16 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15 godz. Razem: 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Absolwent:
zna fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji
w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego
(materialnego, ustrojowego i procesowego)
oraz funkcjonowania administracji publicznej (KP6_WK1 )
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować
i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy
oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach
nie w pełni przewidywalnych przez:
– właściwy dobór źródeł prawnych z zakresu prawa
administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny
i orzecznictwa sądowo administracyjnego)
i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny,
krytycznej analizy i syntezy tych informacji (KP6_UW1)
- potrafi brać udział w debacie w obszarach tematycznych
związanych z administracją publiczną i regulowanych
przez prawo administracyjne – przedstawiać i oceniać
różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (KP6_UK2)
- jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności
z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu
prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego
i procesowego) oraz przedmiotu działania
Kryteria oceniania
Zaliczenie seminarium następuje na podstawie przygotowanej ostatecznej wersji pracy licencjackiej przesłanej za pośrednictwem USOSmaila.
Literatura
- A. Kociołek-Pęsa, M. Stępień (red.), Metody i techniki badań socjologiczno-prawnych, (w:) Leksykon socjologii prawa, Warszawa 2013.
- A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008.
- A. Łopatka (red.), Metody badania prawa, Wrocław 1973.
- B. Hołyst, Kryminologia, Warszwa 2016.
- Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
- E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
- E. Glińska, Specyfika metodologiczna nauk społecznych, (w:) B. Poskrobko (red.), Metody badań naukowych z przykładami ich zastosowania, Białystok 2012.
- J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002.
- J. Apanowicz, Metodologiczne elementy procesu poznania naukowego w teorii organizacji i zarządzania, Gdynia 2000.
- J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.
- J. W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013.
- M. Borucka-Arctowa, Podejście socjologiczne, (w:) A. Łopatka (red.), Metody badania prawa, Wrocław 1973.
- R. Kolman, K. Szczepańska, Doktoraty i habilitacje. Poradnik realizacji, Toruń 2011.
- S. Juszczyk, Badania ilościowe w naukach społecznych, Katowice 2005
- S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 2010.
- Z. Ziembiński, Szkice z metodologii szczegółowych nauk prawnych, Warszawa-Poznań 1983.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: