Współczesne modele administracji publicznej 370-AS2-1MAP
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów – stacjonarne
Rodzaj przedmiotu – FAKULTATYWNY
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok 1/sem. 2.
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – np. 27 godzin wykładu .
Metody dydaktyczne – wykład, konsultacje.
Punkty ECTS – 4.
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 27 godz. (w tym 7 godz. e-learningu),
przygotowanie do zajęć i zaliczenia 50 godz.,
udział w konsultacjach związanych z zajęciami 42 godz
Razem: 100 godzin, co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2,0 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2,0 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_WG4, student zna wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczące prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz działania administracji publicznej
KP7_WG5 studenta zna główne tendencje rozwojowe prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego)
KP7_UW1 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez:
– właściwy dobór źródeł prawa administracyjnego (aktów normatywnych, poglądów doktryny, orzecznictwa sądowoadministracyjnego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji
KP7_KK1 student zna krytycznej oceny prezentowanych zagadnień problemowych z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej
Kryteria oceniania
Test z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu. W zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, również w formie testu.
Literatura
Literatura podstawowa:
J. Jeżewski (red.) Samorząd terytorialny i administracja w wybranych krajach. Gmina w
państwach Europy Zachodniej, Wrocław 1999
J. Hausner, Administracja publiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008
W. Skrzydło (red.) Ustroje państw współczesnych, Lublin 2005
B. Dolnicki, Modele samorządu terytorialnego w wybranych państwach europejskich (w:)
Samorząd terytorialny, Zakamycze 2003.
Literatura uzupełniająca:
H. Izdebski, Współczesne modele administracji publicznej, Warszawa 1993
Z. Niewiadomski, Samorząd terytorialny w Europie Zachodniej. Podstawowe założenia i modele,
Warszawa 1990.
B. Dolnicki, Modele samorządu terytorialnego w Europie i w Polsce, Katowice 1994.
C. Kosikowski, Publiczne prawo gospodarcze Polski i Unii Europejskiej, LexisNexis 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: