Zasady ustroju politycznego państwa 370-AS2-1ZUP
Profil studiów – ogólnoakademicki
Forma studiów – stacjonarne
Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne
Rok studiów/sem. - rok I/sem. 1
Wymagania wstępne - Konstytucyjny system organów państwowych, Podstawy prawoznawstwa
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin wykładu (w tym 15 godz. zajęc zdalnych synchronicznych) i 15 godzin ćwiczeń (w tym 7 godz. zajęć zdalnych synchronicznych).
Metody dydaktyczne – metoda heurystyczna, metoda problemowa, (w ramach wykładu), metoda heurystyczna, metoda problemowa, dyskusja moderowana (w ramach ćwiczeń); formy dydaktyczne: wykład klasyczny, ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne.
Punkty ECTS – 5
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 45 godz. (w tym 22 godz. zajęć zdalnych), przygotowanie do zajęć i egzaminu 62,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15,5 godz., egzamin 2 godz. Razem: 125 godzin, co odpowiada 5 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 62,5 godzin, co odpowiada 2,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 62,5 godz., co odpowiada 2,5 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (lista przedmiotów)
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- w pogłębionym stopniu zasady i instytucje prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego (KP7_WG1)
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publiczne (KP7_WK1)
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez: – przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi (KP7_UW3)
- współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach (KP7_UO2)
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
- inicjowania działań na rzecz interesu publicznego podejmując czynności w obszarze administracji publicznej (KP7_KO2)
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, ocena aktywności na zajęciach e-learningowych; zaliczenie pisemne/ustne.
Wykład: egzamin pisemny/ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia/egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
G. Kryszeń, K. Prokop, Aksjologia polskiej konstytucji, Warszawa 2017
Prawo konstytucyjne, red. S. Bożyki, Białystok 2020.
L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne. Zarys wykładu, Warszawa 2019.
Polskie prawo konstytucyjne, red. W. Skrzydło, Lublin 2010.
J. Kuciński, W. Wołpiuk, Zasady ustroju politycznego państwa w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 roku, Warszawa 2012.
Zasady ustroju III Rzeczypospolitej Polskiej, red. D. Dudek, Warszawa 2009.
P. Winczorek, Komentarz do Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku, Warszawa 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: