Język angielski 370-KS2-1LJA
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo
Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia
Rok studiów: I ( semestr I )
wymagania wstępne:
Studia 2go stopnia: student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 18 godz. zajęć w sali oraz 12 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej
Punkty ECTS: 2
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
udział w zajęciach 30 godz.
liczba godzin realizowanych zdalnie : 12
liczba godzin samodzielnej pracy studenta: 12,5
wymagana liczba godzin z bezpośrednim udziałem nauczyciela: 37,5
minimalna liczba konsultacji w semestrze: 17,5
liczba godzin egzaminu: 2
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz ECTS 1,5
samodzielna praca studenta 12,5 godz. ECTS 0,5
Nakład pracy studenta w zajęciach o charakterze praktycznym: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
zdalnie
mieszany: w sali i zdalnie
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności
Absolwent potrafi
KP7_UK4 posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią
KP7_UU2 Absolwent potrafi samodzielnie uzupełniać wiedzę i umiejętności w aspekcie interdyscyplinarnym
KP7_UU1 Absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie.
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena aktywności w trakcie zajęć; ocena efektów pracy zespołowej, ocena zadań e-learningowych, egzamin ustny.
Kryteria oceniania
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu oraz przystąpienia do egzaminu:
1. Regularna obecność na zajęciach – bez usprawiedliwienia można opuścić 1 zajęcia w semestrze
2. Aktywność na zajęciach.
3. Praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, praca nad projektami/prezentacjami).
4. Wykonanie zadań e-learningowych na minimum 51%.
Lektorat kończy się egzaminem ustnym. Egzamin ustny polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów specjalistycznych omówionych na zajęciach oraz na interakcji z egzaminatorem, a także przedstawieniu ustnej prezentacji związanej z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta.
Egzamin ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w formie zdalnej.
W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
Brown G., Rice S., Professional English in Use. Law, CUP, 2007
Career Paths Police, John Taylor, Stephen Peltier, Express Publishing, 2011;
materiały ze stron :
onestopenglish,.com, linguahouse.com,
Autorskie materiały do zajęć przygotowywane w oparciu o różne źródła internetowe, m.in. www.ted.com, www.bbc.com, www.prospects.ac.uk, www.westminster.ac.uk, www.youtube.com ,www.un.org , www.reuters.com , www.apnews.com i inne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: