Etyka 370-PN5-2ETY
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - niestacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - fakultatywny.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki humanistyczne / filozofia.
Rok studiów/sem. - rok II/sem. 3.
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 12 godzin konwersatoriów.
Metody dydaktyczne - Tradycyjny wykład, połączony z dyskusją moderowaną na wskazany temat, konsultacje.
Punkty ECTS - 3.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 12 godz. (w tym 6 godzin e-learningu), przygotowanie do zajęć 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 31,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.
W cyklu 2022:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
W cyklu 2023:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
W cyklu 2024:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: mieszany: w sali i zdalnie | Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent:
- ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk prawnych,
ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk - KA7_WG1;
- zna i rozumie podstawową terminologię prawniczą - KA7_WK2;
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent:
- wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów
prawnych, spraw niejednoznacznych interpretacyjnie;
potrafi wskazać możliwe rozwiązania,
z zachowaniem norm etycznych - KA7_UW4;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent:
- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane
z wykonywaniem zawodu - KA7_KR2.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia:
- zaliczenie na ocenę w formie pisemnej lub ustnej (odpowiedź na 2 pytania problemowe z listy zagadnień egzaminacyjnych) z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu.
Dodatkową formą jest uwzględnienie aktywności na konwersatorium, którą jest merytoryczny udział w dyskusjach moderowanych w trakcie zajęć.
Literatura
Ossowska M., Normy moralne. Próba systematyzacji, Warszawa 1985
Bauman Z., Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, Kraków 2007
Cathcart T., Dylemat wagonika. Czy zrzuciłbyś grubego faceta z kładki? Zagadka filozoficzna,Warszawa 2014
Szyszkowska M., Etyka, Białystok 2010
Problemy etyki. Wybór tekstów, Bydgoszcz 1993
Środa M., Etyka dla myślących, Warszawa 2011
Saja K., Etyka normatywna. Między konsekwencjalizmem a deontologią, Kraków 2015
Pietrzykowski T., Wyzwania moralne. Etyczne problemy prawa, Katowice 2010
Stelmach J., Brożek B., Soniewicka M., Załuski W., Paradoksy bioetyki prawniczej, Warszawa 2010
Bunikowski D., Podstawowe kontrowersje dotyczące ingerencji prawa w sferę moralności, Toruń 2010
O wartościach, normach i problemach moralnych, Warszawa 1994
Breczko A., Prawo i moralność w teorii i praktyce. Wczoraj i dziś, Białystok 2003
W cyklu 2022:
Ossowska M., Normy moralne. Próba systematyzacji, Warszawa 1985 |
W cyklu 2023:
Ossowska M., Normy moralne. Próba systematyzacji, Warszawa 1985 |
W cyklu 2024:
Ossowska M., Normy moralne. Próba systematyzacji, Warszawa 1985 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: