Zarządzanie 370-PS5-1ZAR
Profil studiów – ogólnoakademicki.
Forma studiów – stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu – do wyboru.
Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki społeczne i nauki prawne (2,25 pkt
ECTS) oraz nauki o zarządzaniu i jakości (0,75 pkt ECTS)
Rok studiów/semestr – rok I/sem. II.
Wymagania wstępne – brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 15 godzin konwersatorium.
Metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków, konsultacje.
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 20,5 godz., zaliczenie 2 godz.
Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt. ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów – ogólnoakademicki. Metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków, konsultacje. Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 20,5 godz., zaliczenie 2 godz. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt. ECTS |
W cyklu 2023:
Profil studiów – ogólnoakademicki. Metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków, konsultacje. Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 20,5 godz., zaliczenie 2 godz. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt. ECTS |
W cyklu 2024:
Profil studiów – ogólnoakademicki. Metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków, konsultacje. Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 20,5 godz., zaliczenie 2 godz. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt. ECTS |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
KP7_WG5 - ma pogłębioną wiedzę z zakresu innych dziedzin prawa i wybranych zagadnień z innych nauk społecznych
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KP7_UU2 - dostrzega związki między zjawiskami prawnymi, a innymi zjawiskami kulturowymi i społecznymi
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KP7_KK2 - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
KP7_KO3 - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Sposób weryfikacji efektów uczenia się: test pisemny (sposób wspólny dla wszystkich efektów)
Kryteria oceniania
Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia konwersatorium jest posiadanie przez studenta nie więcej niż jednej nieobecności (z jakiejkolwiek przyczyny). Student jest zobowiązany do odrobienia ponadprogramowych nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach, lub w innej formie uzgodnionej indywidualnie z prowadzącym. Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Konwersatorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest realizacja zadań zleconych w e-learningu. Zaliczenie ma formę pisemną. Skala ocen od 2 do 5 zgodnie z poniższą punktacją:
7pkt - 3,0
8 pkt - 3,5
9 pkt - 4,0
10 pkt - 4,5
11-12 pkt - 5,0
Aktywny udział w zajęciach oraz praca w grupach może podnieść ocenę końcową z zaliczenia o maksymalnie o 0,5 stopnia.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia/egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2021
2. L.F. Korzeniowski, Podstawy zarządzania organizacjami, Difin 2019
3. Podstawy zarządzania pod red M. Strużyckiego, Warszawa 2014
3. Podstawy organizacji i zarządzania, R. Romanowska (red.), Warszawa 2001.
4. Bielski M.: „Podstawy teorii organizacji i zarządzania” Wydawnictwo C.H. Beck Warszawa 2002
Literatura uzupełniająca
1.Kożuch B., Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa 2004
2. Bielski M.: „Podstawy teorii organizacji i zarządzania” Wydawnictwo C.H. Beck Warszawa 2002
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: 2. A. K. Koźmiński, D. Jemieliniak, Zarządzanie od podstaw, Warszawa 2011. 3. Zarządzanie, pod red. A. K. Koźmińskiego, PWN 2004, 4. Podstawy zarządzania pod red M. Strużyckiego, Warszawa 2014, 5. Podstawy organizacji i zarządzania, R. Romanowska (red.), Warszawa 2001. 6. A. Bednarski, Zarys teorii organizacji i zarządzania, Toruń 2001. 7. Podstawy zarządzania, B. Kożuch, M. Cywoniuk (red.), Białystok 2000 8. M. Bielski, Organizacje. Istota, struktury, procesy, Łódź 1997. 9. A. Czermiński, M. Czerska, B. Nogalski B., R. Rutka, Organizacja i zarządzanie, Gdańsk 1993. Literatura uzupełniająca: 1. Ch. Barnard, Funkcje kierownicze. Nowoczesność, Kraków 1997. 2. S. P. Robbins, Zachowania w organizacji, Warszawa 2004. |
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2024:
Literatura podstawowa: 2. A. K. Koźmiński, D. Jemieliniak, Zarządzanie od podstaw, Warszawa 2011. 3. Zarządzanie, pod red. A. K. Koźmińskiego, PWN 2004, 4. Podstawy zarządzania pod red M. Strużyckiego, Warszawa 2014, 5. Podstawy organizacji i zarządzania, R. Romanowska (red.), Warszawa 2001. 6. A. Bednarski, Zarys teorii organizacji i zarządzania, Toruń 2001. 7. Podstawy zarządzania, B. Kożuch, M. Cywoniuk (red.), Białystok 2000 8. M. Bielski, Organizacje. Istota, struktury, procesy, Łódź 1997. 9. A. Czermiński, M. Czerska, B. Nogalski B., R. Rutka, Organizacja i zarządzanie, Gdańsk 1993. Literatura uzupełniająca: 1. Ch. Barnard, Funkcje kierownicze. Nowoczesność, Kraków 1997. 2. S. P. Robbins, Zachowania w organizacji, Warszawa 2004. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: