Proseminarium - Historia prawa 370-PS5-4PROHP
Opis:
Profil studiów - ogólnoakademicki
Forma studiów –stacjonarne
Rodzaj przedmiotu – proseminarium magisterskie
Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki społeczne/ nauki prawne
Rok studiów/semestr – IV/sem. I
Wymagania wstępne – brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 26 godz. proseminarium magisterskie
Metody dydaktyczne – wykład, prezentacja, dyskusja, konsultacje
Punkty ECTS – 4
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 26 godz., przygotowanie do zajęć i skonstruowanie koncepcji pracy 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 23 godz., egzamin 1 godz. Razem: 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
K_W08 - zna i rozumie terminologię właściwą dla poszczególnych dyscyplin prawa;
K_W12- zna metody i narzędzia, w tym techniki, pozyskiwania danych właściwych dla nauk prawnych, metody badawcze stosowane w naukach prawnych;
K_W13 - zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu prawa własności intelektualnej; rozumie konieczność należytej ochrony własności intelektualnej i zarządzania jej zasobami .
Umiejętności:
K_U04 - Rozumie i potrafi dokonać samodzielnej analizy przyczyn i przebiegu zmian zachodzących w prawie; poddaje merytorycznej ocenie wybrane regulacje, wykorzystując metody badawcze stosowane w naukach prawnych;
K_U06 - Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów prawnych, spraw niejednoznacznych interpretacyjnie; potrafi wskazać możliwe rozwiązania, z zachowaniem norm etycznych;
K_U07 - Potrafi prognozować zmiany w prawie, wykorzystując metody badawcze stosowane w naukach prawnych;
K_U09 - Posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych dotyczących materii prawnej oraz zagadnień z pogranicza prawa i wybranych innych dziedzin nauki, wykorzystując przy tym zdobytą wiedzę teoretyczną, korzystając z materiałów pozyskanych samodzielnie .
Kompetencje społeczne:
K_K03 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Warunkiem zaleczenia przedmiotu jest przygotowanie wstępnej koncepcji pracy magisterskiej w formie pisemnej oraz prezentacja jej podstawowych założeń w formie referatu wygłoszonego przez studenta podczas zajęć.
Literatura
Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001
• E. Babie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004,
• J. Szumski, Wstęp do badań i technik badań społecznych, Kraków 1999,
• R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004
• S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003
• K. Wójcik, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich). Warszawa 2002
• J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2001
• B. Wierzbicki (red.) Praca magisterska - od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001
• J. Majchrzak, T. Mendel, Metoda pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: