Proseminarium - Prawo medyczne 370-PS5-4PROMED
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok IV/sem. VII
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 26 godzin proseminarium
Metody dydaktyczne - proseminarium, konsultacje
Punkty ECTS - 4
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 26 godz., przygotowanie do zajęć 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 24 godz. Razem: 100 godzin, co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie terminologię właściwą dla poszczególnych dyscyplin prawa - K_W 08
sposób weryfikacji: ciągła ocena pracy studenta w trakcie zajęć, ocena referatu, ocena udziału w dyskusji
Nabywa umiejętności w zakresie przygotowania materiałów do pisania pracy magisterskiej, potrafi formułować noty bibliograficzne, zna metody i narzędzia pozyskiwania danych - K_W 12
sposób weryfikacji: ocena referatu
Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu prawa własności intelektualnej; rozumie konieczność należytej ochrony własności intelektualnej i zarządzania jej zasobami K_W 13
sposób weryfikacji: ocena referatu
Potrafi analizować przyczyny i przebieg zmian zachodzących w prawie; poddaje merytorycznej ocenie wybrane regulacje, wykorzystując metody badawcze stosowane w naukach prawnych - K_U 04
sposób weryfikacji: ciągła ocena pracy studenta w trakcie zajęć, ocena referatu, ocena udziału w dyskusji
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów prawnych, spraw niejednoznacznych interpretacyjnie; potrafi wskazać możliwe rozwiązania, z zachowaniem norm etycznych - K_U06
sposób weryfikacji: ciągła ocena pracy studenta w trakcie zajęć, ocena referatu, ocena udziału w dyskusji
Potrafi prognozować zmiany w prawie, wykorzystując metody badawcze stosowane w naukach prawnych - K_U 07
sposób weryfikacji: ciągła ocena pracy studenta w trakcie zajęć, ocena referatu, ocena udziału w dyskusji
Posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych dotyczących materii prawnej oraz zagadnień z pogranicza prawa i wybranych innych dziedzin nauki, wykorzystując przy tym zdobytą wiedzę teoretyczną, korzystając z materiałów pozyskanych samodzielnie K_U09
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K 03
sposób weryfikacji: ciągła ocena pracy studenta w trakcie zajęć, ocena referatu, ocena udziału w dyskusji
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest wygłoszenie na zajęciach referatu dotyczącego jednego z podanych przez prowadzącego zagadnień oraz moderowanie w związku z tym dyskusji. Aktywny udział w pozostałych zajęciach proseminaryjnych.
Literatura
Literatura dotycząca pisania prac magisterskich: A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2006;
S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003
B. Wierzbicki, (red.). Praca magisterska – od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001
J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2003;
J. Majchrzak , Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999;
E. Niedzielska, Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993;
J. Jura, J. Roszczypała, Metodyka przygotowania prac dyplomowych licencjackich i magisterskich, Warszawa 2000;
Literatura dotycząca referatów jest zmienna w zależności od zainteresowań studentów i preferencji prowadzącego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: