Prawo ochrony konkurencji i konsumentów 370-SN2-2PKK
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - niestacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - specjalizacyjny.
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok II/sem. IV.
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin konwersatorium (w tym 8 godz. w sali oraz 7 godz. e-learningu).
Metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, konsultacje.
Punkty ECTS - 4.
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz. (w tym 7 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i zaliczenia 70 godz.,
udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15 godz. Razem: 100 godzin, co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godzin, co
odpowiada 1,2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 70 godz., co odpowiada 2,8
pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Wiedza
absolwent zna i rozumie:
KA7_WG1 w pogłębionym stopniu zasady i instytucje prawa ochrony konkurencji i konsumentów (materialnego, ustrojowego i procesowego)
KA7_WK2 ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności
zawodowej w sektorze powiązanym ze stosowaniem prawa
ochrony konkurencji i konsumentów
Umiejętności
absolwent potrafi:
KA7_UK1 komunikować się na tematy związane z prawem ochrony konkurencji i konsumentów (materialnym, ustrojowym i procesowym) ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców
Kompetencje społeczne
absolwent jest gotów do:
KA7_KO1 wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania
i organizowania działalności na rzecz środowiska publicznego
podejmując czynności w obszarze prawa ochrony konkurencji i konsumentów
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne/ustne z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu.
W zależności od obowiązujących regulacji zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
2. Inne akty wskazane w toku zajęć
Literatura uzupełniająca:
1. C. Banasiński (red.), Polskie prawo antymonopolowe. Zarys wykładu, wyd. Wolters Kluwer 2018.
2. A. Piszcz, Sankcje w polskim prawie antymonopolowym, Białystok 2013, wyd. Temida2.
3. A. Powałowski, Prawo ochrony konkurencji, Wyd. Difin, 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: