Alternatywne metody rozwiązywania sporów 370-TN1-1AMR
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy.
Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki społeczne, nauki prawne.
Rok studiów/semestr – rok I/II semestr
Wymagania wstępne – brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 18 godzin konwersatorium (w tym 6 godz. zdalnych synchronicznych i 3 godz. zdalne asynchroniczne)
Metody dydaktyczne – wykład, konsultacje, e-learning.
Punkty ECTS – 3.
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 18 godz. (w tym 6 godz. zdalnych synchronicznych i 3 godz. zdalne asynchroniczne)., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 34,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 22,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godziny, co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godziny, co odpowiada 1,5 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - absolwent:
KA_7WK2 -zna i rozumie podstawową terminologię prawniczą
Umiejętności - absolwent:
KA7_K01 -rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi
inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Kompetencje społeczne - absolwent:
KA7_KRI -potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej
różne role
Kryteria oceniania
Konwersatorium: zaliczenie w formie prezentacji.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
Ch.W. Moore, Mediacje – praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, wyd.3 Warszawa 2016
R. Morek, Mediacja i arbitraż (art. 1831-18315, 1154-1217 KPC), Komentarz, Warszawa 2006
M. Białecki, Mediacja w postępowaniu cywilnym, Warszawa 2012
N.Doherty, M.Guyer, Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy, Warszawa 2010r.
E. Gmurzyńska, Mediacja w sprawach cywilnych w amerykańskim systemie prawnym – zastosowanie w Europie i w Polsce, Warszawa
2007
E. Gmurzyńska, R. Morek (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, wyd. 3 Warszawa 2018
E. Gmurzyńska, Rola prawników w alternatywnych metodach rozwiązywania sporów, Warszawa 2014
Ł. Błaszczak, M. Ludwik, Sądownictwo polubowne (arbitraż), Warszawa 2007
A. Gójska, V. Huryn, Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych, Warszawa 2007
A. Jakubiak – Mirończuk, Alternatywne, a sądowe rozstrzyganie sporów sądowych, Warszawa 2008
A. Jakubiak – Mirończuk, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Warszawa 2010
Z. Kmieciak, Mediacja i koncyliacja w prawie administracyjnym, Kraków 2004
E. Kruk, H. Spasowska, Wybór źródeł, wzory dokumentów i pism, statystyki, bibliografia, Warszawa 2008
A. Kalisz, A. Zienkiewicz, Mediacja sądowa i pozasądowa. Zarys wykładu, wyd. 2 Warszawa 2014
J. Czapska, M. Szeląg-Dylewski (red.), Mediacje w prawie, Kraków 2014
P. Malinowski, H. Duszka-Jakimko, A. Suchorska (red.), Wokół praktycznych i teoretycznych aspektów mediacji, Kraków 2015
M. Tabernacka, Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, wyd. 2 Warszawa 2018
M. Tabernacka (red.), Antropologia mediacji, Wrocław 2015
A. Arkuszewska, J. Plis (red.), Zarys metodyki pracy mediatora w sprawach cywilnych, Warszawa 2014
K. Pełszka, J. Czapska, M. Araszkiewicz, M. Pękala, Mediacja: Teoria, Normy, Praktyka, Warszawa 2017.
D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, Media rodzina, 2005.
A. de Botton, The school of Life, an Emotional Education, 2019.
M. L. Bryant-Frank, The Mind of a Peacemaker, the Psychology of Mediation, Kendall Hunt, 2019.
Kwartalnik „Arbitraż i mediacja”, Wydawnictwo C.H. Beck
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: