Etyka w biznesie 370-TN1-2EWB
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - niestacjonarne.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki humanistyczne.
Rok studiów/semestr - rok I, semestr II.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - konwersatorium 12 godz.
Metody dydaktyczne - metoda heurystyczna połączona z dyskusją moderowaną na wskazany temat, konsultacje.
Punkty ECTS - 3.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 12 godz. (w tym 6 godzin e-learningu), przygotowanie do zajęć 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 31,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - absolwent zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności w sektorze przedsiębiorców - KA6_WK2.
Umiejętności - absolwent potrafi brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z podatkami i regulowanych przez prawo związane z tym obszarem; przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich - KA6_UK2.
Kompetencje społeczne - absolwent jest gotów do:
inicjowania działań na rzecz interesu publicznego podejmując czynności w obszarze prawa podatkowego - KA6_KO2; odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych w organach (i innych instytucjach) związanych z obszarem podatków, w tym: – przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych,
– dbałości o dorobek i tradycje zawodu funkcjonariusza publicznego - KA6_KR1.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę w formie pisemnej lub ustnej z uwzględnieniem wykonania zadań dołączonych do zajęć w e-learningu.
Literatura
Literatura podstawowa:
J. Dietl, W. Gasparski (red.), Etyka biznesu, Warszawa 1999.
G. Szulczewski (red), Etyka biznesu w perspektywie humanistycznej, Warszawa 2012.
W. Gasparski, J.Jabłońska-Bonca (red.), Biznes, prawo, etyka, Warszawa 2009.
Literatura uzupełniająca:
I. Bogucka, T. Pietrzykowski, Etyka w administracji publicznej, Warszawa 2009.
W. Gasparski, Filozofia praktyczności. Traktat o filozofii Tadeusza Kotarbińskiego oraz similaria, Warszawa 2021.
W. Gasparski, Wykłady z etyki biznesu, Warszawa 2007
W cyklu 2022:
Podana w części A sylabusa. |
W cyklu 2023:
Podana w części A sylabusa. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: