Psychologia zagrożeń 370-WS2-1LH
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - stacjonarne.
Dziedzina i dyscyplina nauki - dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.
Rok studiów/semestr - rok 1/sem.II.
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godz. dydaktycznych, w tym 15 godzin. stacjonarnie i 15 godzin w e-learningu.
Metody dydaktyczne: wykład, konsultacje.
Punkty ECTS: 5
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godz. - w tym 15 godz. stacjonarnie i 15 godz. e-learningu, przygotowanie do zajęć i egzaminu 62,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 45,5 godz. , egzamin 2 godz. Razem 125 godzin, co odpowiada 5 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 62,5 (udział w zajęciach, konsultacje, egzamin), co odpowiada 2,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 62,5 godz. (w tym 15 godz. w formacie e-learning)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczącej prawa związanego z obszarem, bezpieczeństwa w szczególności w obszarze psychologii zagrożeń (KA7_WG4),
- formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi z zakresu nauki i prawa związanego z obszarem bezpieczeństwo (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania organów i sądów
realizujących zadania z obszaru bezpieczeństwa w szczególności z psychologii zagrożeń (KA7_UW4),
- uznawania znaczenia nabytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych z zakresu prawa związanego z obszarem bezpieczeństwo (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania organów i sądów
realizujących zadania z obszaru bezpieczeństwa w odniesieniu do psychologii zagrożeń społecznych (KA7_KK2)
Kryteria oceniania
Wykład: egzamin w formie pisemnej (forma opisowa).
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
* Grocki Romuald, Zarządzanie kryzysowe. Dobre praktyki, Wyd. Difin, Warszawa 2012
* Loranty Krzysztof (red.), Psychospołeczne uwarunkowania zachowań jednostek i grup społecznych w sytuacjach zagrożeń. Wybrane problemy, Wyd. AON, Warszawa 2010
* Lipczyński Andrzej, Psychologiczna interwencja w sytuacjach kryzysowych, Wyd. Difin, Warszawa 2007
* Figley Ch., Nash N. (red.) Stres bojowy. Teorie, badania, profilaktyka i terapia, Wyd. PWN, Warszawa 2010
* Lis-Turlejska Maria, Stres traumatyczny: występowanie, następstwa, terapia, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2002
* Stawnicka Jadwiga (red.), Komunikacja w sytuacjach kryzysowych, cz. I i II, Katowice 2010
* Horgan Jan, Psychologia terroryzmu, Wyd. PWN, Wrszawa 2008
* Liedel Krzysztof (red.), Terroryzm w medialnym obrazie świata, Wyd. TRIO, 2010
* Liedel Krzysztof, Piasecka Paulina, Jak przetrwać w dobie zagrożeń terrorystycznych, Wyd. TRIO i Collegium Civitas, Warszawa 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: