Prawo konstytucyjne 370-WS2-1NM
Profil studiów - ogólnoakademicki
Forma studiów - stacjonarne
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne
Rok studiów/sem. - rok I/sem. 1
Wymagania wstępne - (brak)
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin wykładu
Metody dydaktyczne – metoda heurystyczna, metoda problemowa (w ramach wykładu); formy dydaktyczne: klasyczny wykład, dyskusja moderowana w ramach konsultacji, zadania (prezentacje przygotowane przez studentów), zajęcia zdalne, konsultacje.
Punkty ECTS - 3
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach - 30 godz. (w tym 14 godz. zajęć zdalnych), przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 34 godz., Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS.
W cyklu 2022:
W trakcie wykładu w szczególności omawiane są: definicje i podstawowe pojęcia, |
W cyklu 2023:
W trakcie wykładu w szczególności omawiane są: definicje i podstawowe pojęcia, |
W cyklu 2024:
W trakcie wykładu w szczególności omawiane są: definicje i podstawowe pojęcia, |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: mieszany: w sali i zdalnie | Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent ma:
- uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzęobejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu prawa (materialnego, ustrojowego i procesowego) i pozostałych zagadnień związanych z obszarem bezpieczeństwo (KA7_WG3)
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych
warunkach przez: – właściwy dobór źródeł nauki i prawa związanego z obszarem bezpieczeństwo (aktów normatywnych, poglądów doktryny, orzecznictwa sądowego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji (KA7_UW1)
- ukierunkowywać innych w zakresie samodzielnego planowania i realizowania własnego uczenia się przez całe życie (KA7_UU2)
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
- wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska publicznego podejmując czynności obszarze bezpieczeństwa (KA7_KO1)
Kryteria oceniania
egzamin ustny lub ustny zdalnie w zależności od rozwoju sytuacji pandemicznej
Zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego istniej możliwość wprowadzenia elastycznych form zaliczenia przedmiotu dla osób ze
szczególnymi potrzebami po wcześniejszym ustaleniu tego z prowadzącym zajęcia
Literatura
1. S. Bożyk (red.) Prawo konstytucyjne, Białystok 2020,
2. Konstytucja RP z 2 kwietnia 1997r.
Literatura uzupełniająca dotycząca projektowania uniwersalnego:
1. https://docplayer.pl/221762893-Uniwersalne-projektowanie-zajec-jako-droga-do-zaspokajania-zroznicowanych-potrzebedukacyjnych.html
2. https://www.zycieszkoly.com.pl/artykul/projektowanie-uniwersalne-w-edukacji
3. www.universaldesign.com
4. M. Błaszczak, Ł. Przybylski, Rzeczy są dla ludzi. Niepełnosprawność i idea uniwersalnego projektowania, Warszawa 2010 (do pobrania
na stronie: https://scholar.com.pl/en/free-ebooks/1154-t-10-rzeczy-sa-dla-ludzi-niepelnosprawnosc-i-idea-uniwersalnegoprojektowania.html)
W cyklu 2022:
Prawo konstytucyjne red. S. Bożyk, Białystok 2020. Literatura uzupełniająca dotycząca projektowania uniwersalnego: |
W cyklu 2023:
Prawo konstytucyjne red. S. Bożyk, Białystok 2020. Literatura uzupełniająca dotycząca projektowania uniwersalnego: |
W cyklu 2024:
Prawo konstytucyjne red. S. Bożyk, Białystok 2020. Literatura uzupełniająca dotycząca projektowania uniwersalnego: |
Uwagi
W cyklu 2022:
egzamin ustny lub ustny zdalnie w zależności od rozwoju sytuacji pandemicznej Zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego istniej możliwość wprowadzenia elastycznych form zaliczenia przedmiotu dla osób ze |
W cyklu 2023:
egzamin ustny lub ustny zdalnie w zależności od rozwoju sytuacji pandemicznej Zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego istniej możliwość wprowadzenia elastycznych form zaliczenia przedmiotu dla osób ze |
W cyklu 2024:
egzamin ustny lub ustny zdalnie w zależności od rozwoju sytuacji pandemicznej Zgodnie z koncepcją projektowania uniwersalnego istniej możliwość wprowadzenia elastycznych form zaliczenia przedmiotu dla osób ze |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: