Język obcy - rosyjski cz.1 380-DN5-1JRO1
Język obcy - rosyjski cz. 1
Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji
Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
Jednolite studia magisterskie
Profil ogólnoakademicki
Studia niestacjonarne
Kod przedmiotu - 380-DN5-1JRO1
Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III.
Dziedzina nauki – językoznawstwo
Dyscyplina – języki specjalistyczne
I rok/I semestr
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2.
Liczba godzin: 24
Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie w czasie rzeczywistym)
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.
1 pkt ECTS
Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 24 godz., udział w konsultacjach: 1 godz.
Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 h = 1 pkt ECTS
W cyklu 2022:
ęzyk obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-DN5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 24 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie w czasie rzeczywistym) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 24 godz., udział w konsultacjach: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 h = 1 pkt ECTS |
W cyklu 2023:
ęzyk obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-DN5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 24 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie w czasie rzeczywistym) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 24 godz., udział w konsultacjach: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 h = 1 pkt ECTS |
W cyklu 2024:
ęzyk obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-DN5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 24 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie w czasie rzeczywistym) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 24 godz., udział w konsultacjach: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 h = 1 pkt ECTS |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG7: Student rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci.
KA7_WK8: Student rozumie zagadnienie edukacji międzykulturowej.
KA7_UW6:Student potrafi funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru wiedzy.
KA7_UK2: Student potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów.
KA7_UK4: Student potrafi efektywnie pracować w środowiskach zróżnicowanych pod względem kulturowym oraz z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym, w tym z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem, wykorzystując kompetencje międzykulturowe i glottodydaktyczne.
KA7_KK1: Student jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki.
Kryteria oceniania
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie
testu oraz wypowiedzi ustnych.
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze.
Literatura
W cyklu 2022:
1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
W cyklu 2023:
1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
W cyklu 2024:
1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
Uwagi
W cyklu 2022:
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
W cyklu 2023:
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
W cyklu 2024:
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: