Praktyka ogólnopedagogiczna 380-DN5-2JAH
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022:
- Zapoznanie z funkcjonowaniem i specyfiką przedszkola/szkoły, poznanie dokumentacji przedszkola/szkoły, zadań opiekuńczo - wychowawczych; - Obserwacja działalności wychowawczej nauczyciela, aktywności dzieci/uczniów, interakcji w grupie przedszkolne/klasowej (na zajęciach pozalekcyjnych i przerwach, w czasie przed i po zajęciach; - Współdziałanie z nauczycielem w realizacji zadań opiekuńczo – wychowawczych; - asystowanie i pomoc nauczycielowi w pełnieniu roli wychowawcy i opiekuna grupy, asystowanie w prowadzeniu zajęć wychowawczych; - Udział, w miarę możliwości, w pracy Rady Pedagogicznej lub Zespołu Samokształceniowego; Metody dydaktyczne: ćwiczenia Punkty ECTS: 2.0; Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach – 30 h przygotowanie do ćwiczeń – 15 h udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h Wskaźniki ilościowe: -Wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 52 h; ETCS – 2 -O charakterze praktycznym - 30 h; ECTS – 1 |
W cyklu 2023:
- Zapoznanie z funkcjonowaniem i specyfiką przedszkola/szkoły, poznanie dokumentacji przedszkola/szkoły, zadań opiekuńczo - wychowawczych; - Obserwacja działalności wychowawczej nauczyciela, aktywności dzieci/uczniów, interakcji w grupie przedszkolne/klasowej (na zajęciach pozalekcyjnych i przerwach, w czasie przed i po zajęciach; - Współdziałanie z nauczycielem w realizacji zadań opiekuńczo – wychowawczych; - asystowanie i pomoc nauczycielowi w pełnieniu roli wychowawcy i opiekuna grupy, asystowanie w prowadzeniu zajęć wychowawczych; - Udział, w miarę możliwości, w pracy Rady Pedagogicznej lub Zespołu Samokształceniowego; Metody dydaktyczne: ćwiczenia Punkty ECTS: 2.0; Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach – 30 h przygotowanie do ćwiczeń – 15 h udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h Wskaźniki ilościowe: -Wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 52 h; ETCS – 2 -O charakterze praktycznym - 30 h; ECTS – 1 |
W cyklu 2024:
- Zapoznanie z funkcjonowaniem i specyfiką przedszkola/szkoły, poznanie dokumentacji przedszkola/szkoły, zadań opiekuńczo - wychowawczych; - Obserwacja działalności wychowawczej nauczyciela, aktywności dzieci/uczniów, interakcji w grupie przedszkolne/klasowej (na zajęciach pozalekcyjnych i przerwach, w czasie przed i po zajęciach; - Współdziałanie z nauczycielem w realizacji zadań opiekuńczo – wychowawczych; - asystowanie i pomoc nauczycielowi w pełnieniu roli wychowawcy i opiekuna grupy, asystowanie w prowadzeniu zajęć wychowawczych; - Udział, w miarę możliwości, w pracy Rady Pedagogicznej lub Zespołu Samokształceniowego; Metody dydaktyczne: ćwiczenia Punkty ECTS: 2.0; Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach – 30 h przygotowanie do ćwiczeń – 15 h udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h Wskaźniki ilościowe: -Wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 52 h; ETCS – 2 -O charakterze praktycznym - 30 h; ECTS – 1 |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Literatura
W cyklu 2022:
Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. Jówko E., Kultura nauczycieli a kultura uczniów, Warszawa: Difin SA, 2016. Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018. Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel, wychowawca, pedagog, Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ, 2013. Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018. Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020. Paszkiewicz A., Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem, Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2014. Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020. |
W cyklu 2023:
Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. Jówko E., Kultura nauczycieli a kultura uczniów, Warszawa: Difin SA, 2016. Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018. Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel, wychowawca, pedagog, Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ, 2013. Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018. Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020. Paszkiewicz A., Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem, Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2014. Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020. |
W cyklu 2024:
Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. Jówko E., Kultura nauczycieli a kultura uczniów, Warszawa: Difin SA, 2016. Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018. Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel, wychowawca, pedagog, Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ, 2013. Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018. Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020. Paszkiewicz A., Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem, Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2014. Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: