Praktyka wychowawczo-dydaktyczna nieciągła (szkoła) cz. I 380-DN5-3JEF1
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: pedagogika
Rok studiów/semestr: III/6
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): nie wymagane
Liczba godzin: 30h
Metody dydaktyczne: metody praktyczne, metody aktywizujące, metody problemowe
Punkty ECTS: 4.0
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w praktykach– 30h
przygotowanie do praktyk - 35h
udział w konsultacjach związanych z zajęciami -5h
Wskaźniki ilościowe:
- Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 65h; ETCS – 2.5
- O charakterze praktycznym - 35h; ECTS – 1.5
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
KA7_WG5 student zna i rozumie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, ze szczególnym uwzględnieniem przedszkola i szkoły podstawowej, zasady udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna,
KA7_WG6 student zna i rozumie metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w edukacji wczesnoszkolnej
KA7_UW1 student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz
proponować rozwiązania problemów
KA7_UW2 student potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia
i wychowania;
KA7_UW4 student potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia, KA7_KR1 student jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka.
Kryteria oceniania
Zaliczeniem będzie obecność i aktywność na zajęciach prowadzonych stacjonarnie oraz ocena wykonanych protokołów hospitacji i samodzielnie prowadzonych zajęć.
Literatura
A. Perkowska-Klejman (2011), Refleksyjna praktyka jako kategoria edukacyjna, Pedagogika społeczna, nr 2(40), s. 61-77.
J. M. Łukasik (2015), Edukacja nauczyciela refleksyjnego przez zdarzenia krytyczne, (w:) S. Kowal, M. Mądry-Kupiec (red.), Przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela. W stronę edukacji spersonalizowanej, Będzin.
J. Szymczak (2009), Zdarzenia krytyczne w nauczaniu jako egzemplifikacja permanentnej pracy nauczyciela nad własną osobą, (w:) R. Borzyszkowska, E. Lemańska-Lewandowska, P. P. Grzybowski (red.), Edukacja a praca, Bydgoszcz.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: