Podstawy psychologii ogólnej 380-DS5-1HEO
Profil studiów ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki psychologia
Rok studiów/semestr rok pierwszy, semestr pierwszy
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
wykład 15 godzin, ćwiczenia 15 godzin
Metody dydaktyczne praca z tekstem, praca w grupach, analiza materiałów wizualnych i audiowizualnych, ćwiczenia praktyczne, studium przypadku, przygotowywanie prezentacji
Punkty ECTS 3
Bilans nakładu pracy studenta
- udział w wykładach
15 x 1h =15h
- udział w
ćwiczeniach 15 x 1h =15h
- przygotowanie do
zajęć 15 x 1h =15h
- dokończenie w domu
ćwiczeń, powtórzenie wiadomości 15 x 1h =15h
- udział w
konsultacjach związanych z zajęciami 5 x 1h = 5h
- przygotowanie do
egzaminu i obecność na nim 9h + 1h =10h
razem: 75h
(odpowiada 3pkt ECTS)
Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 36h (odpowiada 1,5pkt ECTS)
- o charakterze praktycznym – 30h (odpowiada 1pkt ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ma pełną wiedzę na temat filozofii człowieka głównych psychologicznych koncepcji człowieka (koncepcja psychodynamiczna, behawioralna, poznawcza, humanistyczna), wychowania i aksjologii, subdyscyplin pedagogiki oraz potrafi ją odnieść do osobowego, integralnego rozwoju siebie i ucznia (KA7_WG1)
Zna podstawową terminologię używaną w pedagogice i psychologii, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych (KA7_WG2)
Ma wiedzę dotyczącą klasycznych i współczesnych teorii rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania oraz ich wartości aplikacyjnych, potrafi je krytycznie oceniać i twórczo wykorzystywać (KA7_WG3)
Ma umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych i proponuje ich rozwiązania (KA7_UW1)
Rozwija kompetencje kluczowe dzieci/uczniów, a szczególnie kreatywność innowacyjność i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów (KA7_UO1)
Świadomie określa swoją postawę wobec istoty i celów edukacji a także podstawowych aspektów filozofii nauczania (KA7_KK1)
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne zdalne lub stacjonarne (test - pytania zamknięte jednokrotnego wyboru; 51% punktów jest niezbędne do uzyskania pozytywnej oceny).
W przypadku zaliczenia stacjonarnego istnieje możliwość odpowiedzi.
Aktywność na zajęciach stacjonarnych, aktywność na zajęciach e-learningowych.
Literatura
P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: