Język obcy - angielski cz.1 380-DS5-1JAN1
Język obcy - angielski cz. 1
Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji
Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
Jednolite studia magisterskie
Profil ogólnoakademicki
Studia stacjonarne
Kod przedmiotu - 380-DS5-1JAN1
Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III.
Dziedzina nauki – językoznawstwo
Dyscyplina – języki specjalistyczne
I rok/I semestr
Wymagania wstępne
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na
poziomie B2.
Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i online)
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie,słuchanie; Podczas zajec uzywane są różnorodne formy przekazu informacji oraz zaangażowania studentow do pracy ( multimedia, zadania w ormie papoerowej i lub elektronicznej, praca indywidualna, w parach lub grupach, borza mózgu. Wiedz sprawdzana jest w formie testów pisemnych (kartkówki leksykalne oraz test umiejętnosci praktycznych), zadań praktycznych. krótkich pisemnych lub ustnych prac domowych.
forma zaliczenia zaliczenie na ocenę
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajeć:30 godzin, w tym 18 godzin w sali oraz 12 godz zajęć asynchronicznych
Ogólny nakład pracy studenta ziązany z zajeciam :
Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 GODZ /0,5 PKY ETCS
SAMODZIELNA PRACA STUDENTA (przygotowanie do zajeć, zaliczenia, zajęcia zdalne asynchroniczne) 12,5 godz 0,5 ECTS
W cyklu 2022:
Język obcy - angielski cz. 1 Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie,słuchanie; Podczas zajec uzywane są różnorodne formy przekazu informacji oraz zaangażowania studentow do pracy ( multimedia, zadania w ormie papoerowej i lub elektronicznej, praca indywidualna, w parach lub grupach, borza mózgu. Wiedz sprawdzana jest w formie testów pisemnych (kartkówki leksykalne oraz test umiejętnosci praktycznych), zadań praktycznych. krótkich pisemnych lub ustnych prac domowych. Ogólny nakład pracy studenta ziązany z zajeciam : |
W cyklu 2023:
Język obcy - angielski cz. 1 Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie,słuchanie; Podczas zajec uzywane są różnorodne formy przekazu informacji oraz zaangażowania studentow do pracy ( multimedia, zadania w ormie papoerowej i lub elektronicznej, praca indywidualna, w parach lub grupach, borza mózgu. Wiedz sprawdzana jest w formie testów pisemnych (kartkówki leksykalne oraz test umiejętnosci praktycznych), zadań praktycznych. krótkich pisemnych lub ustnych prac domowych. Ogólny nakład pracy studenta ziązany z zajeciam : |
W cyklu 2024:
Język obcy - angielski cz. 1 Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie,słuchanie; Podczas zajec uzywane są różnorodne formy przekazu informacji oraz zaangażowania studentow do pracy ( multimedia, zadania w ormie papoerowej i lub elektronicznej, praca indywidualna, w parach lub grupach, borza mózgu. Wiedz sprawdzana jest w formie testów pisemnych (kartkówki leksykalne oraz test umiejętnosci praktycznych), zadań praktycznych. krótkich pisemnych lub ustnych prac domowych. Ogólny nakład pracy studenta ziązany z zajeciam : |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie
KA7_WK8,
zagadnienie edukacji międzykulturowej;
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KA7_UW6
funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru
wiedzy w zakresie języka obcego na poziomie językowym B2
KA7_UK2
poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać
troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej (dzieci lub uczniów;)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KA7_KK4
autorefleksji nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami merytorycznymi
KA7_KR1
posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w
działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego
człowieka;
sposób weryfikacji:
-przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo, udział w dyskusji i współpracy w grupie
-prace pisemne
-testów pisemnych w sali,
-zadań z modułów nauczania online,
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na koniec isemestru.
Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie:
- oceny bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa.
- realizacji modułów nauczania na platformie EDUPORTAL
- prac i testów pisemnych
Warunki zaliczenia przedmiotu:
-zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych
-zaliczenie na min 51% zadań na platformie EDUPORTAL
-obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo
skala ocen:
100% - 90% - bardzo dobry (5.0)
89% - 80% - dobry plus (4.5)
79% - 70% - dobry (4.0)
69% - 60% - dostateczny plus (3.5)
59% - 51% - dostateczny (3.0)
Zaliczenie przedmiotu:
Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W
przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zajęć, student jest zobowiązany do odpracowania nieobecności poprzez odpowiedź ustną
na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu/filmu
specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosc streszczenia)
Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach.
Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie:
- oceny bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa.
- realizacji modułów nauczania na platformie EDUPORTAL
- prac i testów pisemnych
Literatura
Literatura podstawowa:
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:
Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:
www.guardian.com
www.bbc.com/news
www.conversation.com
www.independent.com
www.onestopenglish.com
linguahouse.com
breakingnewsenglish.com
www.warsawvoice.pl
https://www.ted.com/
https://ed.ted.com/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: