Wejście na rynek pracy 380-DS5-1WRP
Profil studiów: ogólnoakademicki,
Forma studiów: stacjonarne,
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina: nauki społeczne
Dyscyplina nauki: ekonomia i finanse, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki socjologiczne, psychologia.
Rok studiów: I, semestr I, II.
Liczba godzin z podziałem na formę prowadzenia zajęć: 60 godz. ćwiczenia,
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, forma zajęć stacjonarnych.
Punkty ECTS: dla przedmiotu nie przewidziano punktów ECTS.
Bilans nakładu pracy studenta: 60 godz.
Wskaźniki ilościowe: 60 godz.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG5 Absolwent zna i rozumie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, ze szczególnym uwzględnieniem przedszkola i szkoły podstawowej, zasady udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna
KA7_UW3 Absolwent potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów oraz grupy
KA7_KO1 Absolwent jest gotów do pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami dzieci lub uczniów i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej;
Metody weryfikacji: praca zespołowa, ćwiczenia praktyczne, test kontrolny.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
1. Dwóch testów w formie mieszanej.
2. Aktywności podczas zajęć
3. Przesłanie wybranego dokumentu aplikacyjnego.
Literatura
1. Olga Castanyer: Asertywność-jak docenić samego siebie,
2. Wolfgang Hars: Jestem dobry-profesjonalne kształtowanie i reklamowanie własnego wizerunku,
3. John Adair: Sztuka twórczego myślenia,
4. John Stewart: Mosty zamiast murów-podręcznik komunikacji interpersonalnej,
5. Dorota Gromnicka: Jak zbudować poczucie własnej wartości,
6. Melanie Greenberg: Mózg odporny na stres,
7. Alison Hardingham, Praca w zespole, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998.
8. R.F. Bales& F. L. Strodtbeck, Phases in group problem-solving, w: The Journal of Abnormal and Social Psychology, 1951, str. 485-495.
9. Patrick Lencioni, Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej. Praktyczny przewodnik dla liderów, menedżerów, moderatorów, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2012.
10. Jon Gordon, Potęga pozytywnego przywództwa, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2018
11. Bartosz Nestrwoicz, Zdobywanie pracy: odkryj klucz do sukcesu zawodowego, Wydawnictwo Helion
12. Wacław Kisiel-Dorohinicki, Fundamenty kariery: strategiczne poszukiwanie i zdobywanie pracy, Wydawnictwo Helion
13. Robert Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Wydawnictwo GWP, Sopot 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: