Zabawa dziecka i aktywność społeczna 380-DS5-2XJAS
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: pedagogika
Rok studiów/semestr: II/1
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): nie wymagane
Liczba godzin: 15h wy, 15h ćw
Metody dydaktyczne: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, metody praktyczne, metody aktywizujące, metody problemowe
Punkty ECTS: 3.0
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach – 15h
udział w ćwiczeniach – 15h
przygotowanie do ćwiczeń – 15h
realizacja zadań zleconych: 10h
udział w konsultacjach związanych z zajęciami -3h
przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń i wykładów- 15h
zaliczenie - 2h
Wskaźniki ilościowe:
- Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 35h; ETCS – 1,5
- O charakterze praktycznym - 40h; ECTS – 1,5
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG6 Absolwent zna i rozumie metody i procedury w obszarze aktywności zabawowej dziecka oraz wykorzystuje przykłady dobrych praktyk w tym zakresie. Absolwent zna podstawowe teorie i rodzaje zabaw, rozumie rolę zabawy z ogólnym rozwoju małego dziecka.
KA7_WG7 Absolwent zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci.
KA7_UW4 Absolwent potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz potrafi rozwijać umiejętności organizowania środowiska dziecka inspirującego do podejmowania różnego rodzaju zabaw.
KA7_UU1 Absolwent potrafi skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci z wykorzystywaniem różnych rodzajów zabaw.
KA7_KK2 budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej.
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne, ocena pracy indywidualnej i w zespole przy przygotowaniu projektów.
Literatura
B. Bilewicz – Kuźnia (red.), Zabawa i zabawka. Konteksty, wartości, znaczenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, Lublin 2017.
M. Caiati, S. Delac, A. Muller, Czy wszystko mi wolno? Znaczenie swobodnych zabaw w przedszkolu, Kielce 2003.
K. Miłek, Zabawa jako obszar poznania dziecka, [w:] S.Guz, M. Centner – Guz, J. Zwierzchowska (red.), W trosce o rozwój i wczesną edukację dziecka, UMCS, Lublin 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: