Aktywność intelektualna dziecka 380-DS5-3JEC
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy M_9
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika
Rok studiów/semestr: III/6
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): pedagogika przedszkolna
Liczba godzin: 15 (w) i 30 (ćw)
Metody dydaktyczne: konsultacje, wykłady, ćwiczenia, warsztaty grupowe, projekty
Punkty ECTS: 4.0
Bilans nakładu pracy studenta:
Rodzaje aktywności:
udział w wykładach -15h
udział w ćwiczeniach - 30h
przygotowanie do ćwiczeń - 30h
przygotowanie do realizacji projektu - 15h
udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h
przygotowanie do zaliczenia- 6h
zaliczenie - 2h
Wskaźniki ilościowe:
-Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 49h, ECTS 2.0
-O charakterze praktycznym - 77h ECTS 3.0
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG6 - rozumie metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym.
KA7_UW3 - wykorzystuje w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne
sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z
uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych
dzieci lub uczniów oraz grupy.
KA7_UW4 - potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia.
KA7_UO2 - wie, jak rozwijać kompetencje kluczowe dzieci, w szczególności
kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz
zespołowego rozwiązywania problemów
KA7_KK2 - umie projektować działania zmierzające do rozwoju przedszkola oraz stymulowania poprawy jakości pracy tej instytucji.
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń na ocenę.
Egzamin pisemny po semestrze 6 w zakresie tematyki realizowanej w ramach przedmiotu (wykłady i ćwiczenia).
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń.
Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z egzaminu.
Formy pomiaru/oceny pracy studenta: ocena pracy egzaminacyjnej z zastosowaniem skali ocen od 2.0 do 5.0.
Literatura
Filipiak, E. (2015) (red.). Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Od teorii do zmian w praktyce, Bydgoszcz.
Leżańska, E., Płóciennik, W. (2021) Pedagogika przedszkolna z metodyką, Łódź.
Muchacka, B. (1999). Stymulowanie aktywności poznawczej dzieci w przedszkolu, Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: