Praktyka wychowawczo-dydaktyczna nieciągła (szkoła) cz. II 380-DS5-4JEF2
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: pedagogika
Rok studiów/semestr: IV/7
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):
Metody dydaktyczne: zajęcia terenowe
Punkty ECTS: 2,0
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w zajęciach – 45 h
udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h
przygotowanie do zaliczenia – h
zaliczenie - 1h
Wskaźniki ilościowe:
- Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 47 h; ETCS – 2,0
- O charakterze praktycznym - 45h; ECTS – 1,5
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Student/ka:
KA7_WG7, Ma wiedzę dotyczącą metodyki wykonywania zadań – norm, procedur i
dobrych praktyk, stosowanych w edukacji wczesnoszkolnej
KA7_WG8, Ma wiedzę dotyczącą innowacji pedagogicznych w obszarze edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizowania pracy własnej
KA7_WK2, Ma wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole podstawowej, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności opiekuna
KA7_WK6, Ma wiedzę dotyczącą edukacji włączającej, a także sposobów realizacji
zasady inkluzji
KA7_UW1, Ma umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz
interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych i proponuje ich rozwiązania
KA7_UW6, Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk i
wykorzystuje w codziennej działalności edukacyjnej różnorodne sposoby
organizowania środowiska nauczania-uczenia się, uwzględniając specyficzne
potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych uczniów
KA7_UU1, Jest świadomy swojej roli w oddziaływaniu na zachowania i postawy uczniów, w tym wobec kultury i sztuki; utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej
KA7_UU3, Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej prac, projektuje działania
zmierzające do rozwoju szkoły oraz poprawy jakości pracy
KA7_KO2 Analizuje i ocenia prawidłowość oraz poziom skuteczności własnych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i ustala obszary wymagające
modyfikacji, ciągłego doskonalenia swojej pracy.
Kryteria oceniania
Zaliczenie praktyki przez opiekuna następuje na podstawie obecności Studenta/ki na zajęciach, aktywności, oceny przeprowadzonych zajęć.
Literatura
Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017.
Jak zaangażować uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole : Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. Warszawa : Difin, 2022.
Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018.
Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018.
Kovalčíková I., Muchacka B., Kognitywne podstawy procesu edukacji dziecka Kraków: Wydawnictwo PETRUS, 2021.
Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018.
Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020.
Pituła B., Grzyb B., Morgała M., Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym – ćwiczenia, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021.
Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020.
Literatura metodyczna dotycząca realizacji treści z różnych rodzajów edukacji w klasach 1-3 szkoły podstawowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: